اعتراض لبنانی‌ها به سفر بان کی مون

اعتراض لبنانی‌ها به سفر بان کی مون
شنبه 24 دی 1390 - 19:31

سفر دبير کل سازمان ملل متحد به لبنان، با اعتراضات فراواني از سوي مردم اين کشور همراه شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، بان كي مون در سفر به بيروت، مسئولان لبناني را به آغاز گفت و گو درباره سلاح مقاومت برانگيخت؛ اين در حالي است كه لبناني ها و فلسطيني ها در اعتراض به سفر وی به لبنان، مقابل مقر سازمان ملل در این کشور تحصن كردند، زيرا بان کی مون را حامی صهیونیست ها مي دانند.

سفر بان كي مون به بيروت همزمان با تصدي دبيركلي سازمان ملل براي دور دوم همراه شد؛ و او در اين سفر با مسئولان لبناني درباره موضوعاتي از قبيل سلاح مقاومت، دادگاه بين المللي ويژه ترور رفيق حريري و تحولات سوريه گفت وگو كرد.

بان كي مون در لبنان، گفت: ما در قبال نيروي نظامي ويژه حزب الله به شدت نگرانيم، و از احتمال بروز تخلف در زمينه پيشرفت در خلع سلاح بيمناكيم.

مسئولان لبناني به وضوح اعلام كردند كه جلوگيري از نقض حاكميت لبنان، از زمان امضاي قطعنامه 1701، وظيفه سازمان ملل بود كه سازمان ملل به آن عمل نمي كند؛ مقامات لبنانی ها همچنين خاطر نشان كردند كه ادامه جاسوسي اسراييل ضد لبنان فعاليت نيروهاي بين المللي در جنوب لبنان را با مشكل مواجه مي كند.

مواضع سازمان ملل در قبال سلاح مقاومت و شانه خالي كردن از حمايت از لبنان در برابر تجاوزات اسراييل، انگيزه كافي و لازم براي مخالفت افكار عمومي لبنان در سفر بان كي مون به بيروت را فراهم كرد.

 

" محمود قماطي " نايب رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : بايد به بان كي مون اعلام كنيم كه سازمان ملل در حال از دست دادن نقش خود در جهان است، سازمان ملل بايد طرفدار حق باشد نه همراه باطل؛ آن ها نبايد در امور كشورها و ملت هاي ما دخالت كنند آن گاه تسليم محض سياست هاي اسراييل و آمريكا باشند.

وي افزود : به هيچ وجه انتظار خير و صلاح از سازمان ملل نداريم و شيوه رياست بان كي مون بر سازمان ملل و گزارش هاي لارسون درباره ترور رفیق حریری كه همواره مقاومت را زير سئوال مي برد، كاملا ما را نسبت به سازمان ملل نااميد كرده است.

در تحصني كه مقابل مقر سازمان ملل برگزار شد، دانش آموزان لبناني و فلسطيني نيز شركت داشتند، و با سردادن شعارهایی مواضع سازمان ملل در قبال سوريه و پيروي از سياست هاي خصمانه آمريكا ضد سوريه را محکوم کردند.

 

8:53

 



پربیننده ترین خبرها