اختلاس ليبرمن چالش جديد اسراييل

اختلاس ليبرمن چالش جديد اسراييل
سه شنبه 27 دی 1390 - 17:09

دادستان عمومي رژيم صهيونيستي عليه " آويگدور ليبرمن" وزير امور خارجه اين رژيم، به جرم اختلاس اقامه دعوا كرده است كه در صورت اثبات اتهامات، تل آويو بايد انتخابات پيش از موعد را برگزار كند.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل ازمنابع خبري، دادستان عمومي رژيم صهيونيستي ، ليبرمن را به سوء استفاده از شركت هاي پوششي و حساب شخص ثالث براي دريافت بيش از يك ميليون و 200 هزار دلار پول غيرقانوني از تجار خارجي متهم كرده است.

بر اساس اين گزارش، دفتر دادستان عمومي رژيم صهيونيستي جلسه دو روزه اي را برگزار كرد تا ليبرمن طي آن بتواند از خود دفاع كند ، او متهم است كه بطور غيرقانوني پول دريافت كرده و از طريق شركت هاي پوششي اقدام به پولشويي كرده است.

ليبرمن اتهامات وارده را رد كرد اما به بهانه سفردر جلسه دادگاه حضور نيافت.

پليس رژيم صهيونيستي تحقيق در مورد اتهامات ليبرمن را قبلا آغاز كرده است،  در ماه آوريل (فروردين/ارديبهشت) دادستان عمومي اين رژيم اعلام كرد صدور حكم را تا اجراي كامل مراحل دادرسي و برگزاري دو جلسه دادگاه به تاخير مي اندازد.

درصورتي كه اين اتهامات ثابت شود، ليبرمن تندرو بايد از مقام خود استعفا دهد.

حكم وي مي تواند كابينه "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اين رژيم، را با دردسري تازه مواجه سازد و موقعيت تل آويو را بيش از قبل خطرناك سازد؛ زيرا در اين صورت ليبرمن و حزب او 'اسرائيل خانه ماست' از كابينه ائتلافي فعلي خارج شده و كابينه نتانياهواكثريت پارلماني خود را از دست مي دهد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها