كارشناس روس درگفتگو با العالم اعلام كرد:

خطر حضور نظامي آمريكا در خليج فارس

 خطر حضور نظامي آمريكا در خليج فارس
چهارشنبه 28 دی 1390 - 08:30

مسكو (العالم) ـ كارشناس روس با اشاره به تحركات آمريكا براي ايجاد درگيري و اختلافات طائفي و مذهبي در كشورهاي حاشيه خليج فارس تاكيد كرد كه حضور نظامي گسترده واشنگتن خطر جدي براي كشورهاي منطقه خليج فارس است.

ويچسلاف موتوزوف روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: آمريكا براي حفظ منافع خود در منطقه خليج فارس به سياست تفرقه افكني روي آورده است و در اين زمينه تلاش مي كند از نزديكي ميان عربها و ايران جلوگيري كند.

موتوزوف گفت: كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از چندين سال پيش مشاركت با ايران در خصوص مسايل امنيتي منطقه را در دست بررسي داشتند و در اين مسير در حال حركت بودند ولي نوعي خشم و مخالفت سران آمريكا با اين امر وجود داشت.

وي افزود: به نفع ايران و همه كشورهاي منطقه است كه امنيت منطقه اي را براي هر كشور تضمين كنند ولي حضور نظامي خارجي و تلاش براي تحميل شرطهاي سياسي و نظامي عليه ايران به هيچ وجه قابل قبول نيست.

این کارشناس روس تاكيد كرد كه هر كشوري حق برقراري روابط اقتصادي دارد ولي حضور گسترده ناوگان هاي آمريكايي در خليج فارس نوعي آماده سازي واشنگتن و اسراييل براي حمله به ايران است و هشدار داد كه اين امر تهديدي براي منافع كشورهاي عربي در خليج فارس است.

وي اظهار داشت: برانگيختن اختلافات منطقه اي ميان شيعيان و اهل تسنن و ميان ايران و كشورهاي عربي يك سياست جنايتكارانه است كه از لحاظ بين المللي غيرقابل قبول است و با اصول پيمان سازمان ملل مغايرت دارد.

موتوزوف اين موضوع كه كشورهاي عربي ادعاها در مورد خطر ايراني را باور مي كنند، رد كرد و توضيح داد كه خطر از جانب حضور نظامي آمريكا اعم از ناوگان و ارتش و پايگاه هاي نظامي آن است كه ثبات و امنيت منطقه را تهديد مي كند و تلاشي براي تحميل اراده نظامي و سياسي بر منطقه است.

وي تصريح كرد: آمريكا نمي خواهد گرفتار جنگ با ايران شود زيرا نمي تواند نتايج آن را به نفع خود تضمين كند از اين رو مي خواهد در حال حاضر با برانگيختن اختلافات و درگيري ها و ترساندن منطقه از خطر ادعايي ايران ، كشورهاي عربي خليج فارس را درگير اين جنگ كند.

20:03 

پربیننده ترین خبرها