نگرانی آمریکا از تنها ماندن در فشار علیه ایران

نگرانی آمریکا از تنها ماندن در فشار علیه ایران
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 10:31

يك روزنامه نگار آمريكايي با اشاره به نگراني مقام هاي کاخ سفيد در باره تنها ماندن در تشديد فشار عليه تهران گفت: تحريم ايران و تهديد در مورد بسته شدن تنگه هرمز تاثير مخرب براقتصاد بيمار جهان خواهد داشت.

خانم " كارول گولد " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: هشدار لاوروف وزير امور خارجه روسيه در فاجعه بار توصيف كردن مقابله با ايران در واقع موضع كشورهاي ديگر نيز هست به ويژه اگر اوضاع به مرحله رودررویی نظامي برسد.

وی افزود : بعيد به نظر مي رسد كه آمريكا بتواند غيرازاسراييل و انگليس ، كشور ديگري را با خود همراه كند و ائتلافي بين المللي ضد ايران تشكيل دهد.

روزنامه نگار آمریکایی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر غرب احساس بي ثباتي در منطقه خاورميانه مي كند  و اين موضوع به ويژه به سبب بحران سوريه تشديد شده است.

وی گفت : با توجه به اينكه آمريكا در آستانه انتخابات رياست جمهوري است ، اوباما به هيچ وجه خود را درگير مواجهه با ايران نخواهد كرد ؛ زيرا اين موضوع به نفع او نيست.

وی احتمال حمله به ايران را با توجه به نزديك بودن انتخابات رياست جمهوري آمريكا و ناتواني واشنگتن در تشكيل ائتلاف بين المللي ، بعيد دانست و هشدار داد كه تحريم نفتي به ويژه اگر منجر به واكنشي از قبيل بستن تنگه هرمز شود ، بر اقتصاد تمام جهان تاثير خواهد گذاشت.

گولد سپس با انتقاد از تحريم هاي غربي ضد ايران ، به تلاش هاي آمريكا و اسراييل براي نفوذ الكترونيكي به برنامه هسته اي ايران و از كار انداختن آن اشاره كرد و احتمال داد كه ترور دانشمندان هسته اي نيز در همين چارچوب قابل ارزيابي باشد.

وي با انتقاد از سياست دوگانه غرب در  قبال فعالیت های هسته اي گفت : دولت اوباما تلاش دارد با اعمال فشار بر ايران ، نزد لابي هاي اسراييلي در آمريكا محبوبيت پيدا كند.

كارول گولد در پايان از سرگيري گفت و گو ميان ايران و گروه 5+1 را به نفع همگان دانست و احتمال رد اين گفت و گوها از سوي غربی ها را بي اهميت ارزيابي كرد.20:21

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها