تحریم ایران برای سرپوش گذاشتن برناکامی های غرب

تحریم ایران برای سرپوش گذاشتن برناکامی های غرب
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 10:39

يك كارشناس لبناني هدف آمريكا از تشديد تحريم هاي اقتصادي عليه ايران را سرپوش گذاشتن بر شكست ها و ناكامي هاي استراتژيك خود در منطقه و جهان دانست.

 " وسيم بزي " در مصاحبه اختصاصي با شبكه خبري العالم ، گفت : اولويت براي دولت آمريكا ، انتخاب مجدد باراك اوباما و رسيدگي به بحران شديد مالي دراين كشوراست.

و با اشاره به اینکه آمريكا قصد دارد  ماه هاي آينده را با كم ترين خسارت ممكن طي كند افزود : بحران اقتصادي اروپا سوالات زيادي را درخصوص آينده منطقه يورو دراذهان ايجاد كرده است.

بزي گفت : بعد از عقب نشيني آمريكا از عراق ، روابط ميان غرب و واشنگتن  در مرحله سرنوشت سازي قرار گرفته و موازنه قدرت در خاورميانه با توجه به تحولات و ناآرامي هاي كشورهاي عربي و بحران سوريه تغيير يافته است .

اين كارشناس مسائل استراتژيك لبنان گفت آمريكا با تشديد تحريم ها عليه ايران درصدد سرپوش گذاشتن بر شكست ها و ناكامي هاي خود در سطح منطقه و جهان است.

وي تصريح كرد ميان آمريكايي ها و اسرائيلي ها و اروپايي ها درباره زمان اجراي  تحريم ها عليه ايران و طرف هاي استفاده كننده و ضرر كننده از اين تحريم ها ، اختلاف نظر وجود دارد.

بزي پيش بيني كرد كه تحريم هاي اقتصادي عليه ايران تا قبل از اواسط سال آينده اجرا نشود.

وي همچنين گفت تحولات ماه هاي آينده ، دراين زمينه سرنوشت ساز خواهد بود.

كارشناس مسائل استراتژيك لبنان همچنين از عربستان سعودي به علت تصميم براي افزايش توليد نفت به 12 و نيم ميليون بشكه در روز درصورت اعمال تحريم نفتي عليه ايران ، انتقاد كرد.

وی گفت : اين امر به معناي همدستي و توطئه مستقيم ریاض با واشنگتن و غرب عليه تهران و به منزله اعلام جنگ است و ميان كشورهاي منطقه اختلاف ايجاد مي كند.

" وسيم بزي " با اشاره به تعويق رزمايش نظامي آمريكا و اسرائيل ، گفت اين تعويق بنا به خواسته آمريكا و برخلاف ميل اسرائيلي ها صورت گرفت.

وی افزود : واشنگتن اين اقدام را در راستاي تامين منافع خود ارزیابی می کند در حالی که اين تصميم ، اسرائيلي ها را دست پاچه كرد.

اين كارشناس لبناني با اشاره به تضاد واقعي منافع تل آویو و واشنگتن در خصوص ايران گفت: ژنرال ديمسي طي روزهاي آينده به اسرائيل مي رود تا مسئولان آن رژيم را از اقدام يكجانبه عليه ايران بازدارد.

بزي خاطرنشان كرد : رزمايش هاي نظامي ايران و واكنش اين كشور به تهديد های آمريكا ، با جديت تمام صورت گرفته و نشان مي دهد كه تهران هيچ هراسي از تهديدهای کاخ سفید ندارد و با موضوع های عراق ، افغانستان و آب هاي خليج فارس و درياي عمان براساس موازنه هاي واقعي قدرت تعامل مي كند.18-20:04

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها