دادگاه مبارك شنبه از سرگرفته مي شود

دادگاه مبارك شنبه از سرگرفته مي شود
جمعه 30 دی 1390 - 15:55

دادگاه جنايي قاهره ديروز (پنجنشبه 29دي) محاكمه حسني مبارك و دو پسرش و وزير كشورش را به شنبه (1بهمن) موكول كرد تا جلسات هيات دفاع از متهمان تكميل شود.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم، وكيل مدافع مبارك ارتش را مسوول قتل تظاهركنندگان طي روزهاي نخست انقلاب دانست و تاكيد كرد كه مبارك بعد از كناره گيري از رياست جمهوري همانند سابق حق بازگشت به نيروهاي مسلح را دارد.

فريد ديب رييس هيات دفاع از مبارك در دادخواست خود درخواست جديدي را مطرح كرد. وي خواستار محاكمه موكل خود در دادگاه نظامي و توقف محاكمه در دادگاه غيرنظامي شد و افزود: مبارك اينك عضوي از نيروهاي مسلح به شمار مي آيد.

عثمان حفناوي رييس كميته قضايي حمايت مصر از فساد و وكيل شهداي انقلاب در گفتگو با العالم درخواست وكيل مدافع مبارك را رد كرد و گفت: رييس جمهور هنگامي كه دست به جنايت و رشوه خواري زد سال 1997 بود كه وي رييس جمهور مدني كشور به شمار مي رفت از اين رو بايد در دادگاه غيرنظامي محاكمه شود.

وي افزود: غيرممكن است كه مبارك در دادگاه نظامي محاكمه شود چرا كه در 13 ماه مي سال 2011 از سوي شوراي نظامي فرماني صادر شد كه در دادگاه نظامي محاكمه نشود. اين قانون پس از ارتكاب حوادث و نه قبل از آن صادر شد.

دفاعيات ديب و تيمش از رييس جمهور سابق مصر با انزجار و اندوه شديد خانواده هاي شهدا و مجروحان روبرو شد و تاكيد كردند كه نخواهند گذاشت خون شهدا پايمال شود.

خانواده هاي قربانيان از دادگاه خواستند تا حكمي عادلانه اجرا شود و مبارك و سران رژيمش به دليل ارتكاب جنايت و قتل فرزندان اين سرزمين اعدام شوند.

جلسه محاكمه مبارك، دو پسرش، وزيركشور سابق و نيز 6 تن از معاونان ارشد وي و حسين سالم يك تاجر مصري كه فعلا از كشور گريخته است، به اتهام قتل عام تظاهركنندگان و فساد مالي ديروز براي سومين روز پي درپي از سر گرفته شد.

23:05

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها