قطر بازیگر اصلی توطئه های علیه سوریه

قطر بازیگر اصلی توطئه های علیه سوریه
يکشنبه 2 بهمن 1390 - 13:23

يک نماينده سابق مجلس سوريه، قطر را بازيگر اصلي توطئه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه کشورش خواند و گفت: هرگاه زمينه دستيابي به راهي براي حل بحران سوريه فراهم مي شود، توطئه هاي جديدي طراحي و اجرا مي گردد.

" خالد نجاتی " روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: قطر دشمنی خود علیه سوریه را علنی کرده و هدایت توطئه های ضد سوری آمریکا و اسراییل را برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه " پیش بینی می شود ماموریت ناظران اتحادیه عرب در سوریه تمدید شود"، و تصریح کرد: ناظران اتحادیه عرب از مناطق ناآرام و آرام سوریه گزارش تهیه کردند و دمشق همه امکانات و تسهیلات لازم را برای ماموریت آنان فراهم کرد.

این نماینده سابق مجلس سوریه خاطرنشان کرد:اظهارات ناظران اتحادیه عرب در داخل و خارج از خاک سوریه حاکی است که آنان ماموریت خود را بطور کامل به پایان رسانده اند.  

نجاتی تاکید کرد: ناظران اتحادیه عرب بارها به حضور گروه هاي مسلح در سوريه و خشونت آنها عليه شهروندان و نيروهاي امنيتي سوری اشاره كرده اند.

وی در عین حال گفت : این اجماع نظر وجود دارد كه حضور ناظران اتحادیه عرب در سوریه راه حل بحران نيست بلكه زمينه ساز حل آن است.

این نماینده سابق مجلس سوریه ضمن انتقاد از" برهان غليون " ریيس شوراي ملي سوريه (شوراي استانبول) كه ناظران اتحادیه عرب را ناكارآمد توصيف كرده است، گفت که غليون حق اظهار نظر درباره مأموريت ناظران اتحادیه عرب را ندارد.

کمیته وزارتی اتحادیه عرب قرار است امروز یکشنبه در قاهره گزارش " محمد الدابی" رییس هیات ناظران این اتحادیه در سوریه را در باره تحولات این کشور بررسی کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها