مخالف رژیم یمن:

قانون اعطای مصونيت به صالح بي ارزش است

قانون اعطای مصونيت به صالح بي ارزش است
دوشنبه 3 بهمن 1390 - 13:08

عبدالرقيب منصور رئيس تشكل مخالفان يمن در مصر، قانون اعطاي مصونيت قضايي به علي عبدالله صالح ، ديكتاتور يمن را در داخل و خارج از اين كشور بي ارزش دانست.

"عبدالرقيب منصور" روز دوشنبه به شبكه خبري العالم گفت: تصويب چنين قانوني دردادگاه هاي بين المللي و حتي در دادگاه هاي آمريكا نيز مفهوم و ارزشي ندارد و بي اعتبار است.

رئيس تشكل مخالفان يمن در مصر افزود: واشنگتن از شاه سابق ايران، حسني مبارك و زين العابدين بن علي ديكتاتورهاي مصر و تونس حمايت نكرده است و در آينده نيز از كساني چون صالح كه روزي همپيمان آن بودند، حمايت نخواهد كرد.

به گفته عبدالرقيب منصور ، آمريكا در اعطاي رواديد به علي عبدالله صالح با ترديد عمل كرد و صالح كه خواستار دريافت رواديد به عنوان رئيس جمهور بود، فقط توانست رواديد درمان از واشنگتن اخذ كند.

رئيس تشكل مخالفان يمن خاطر نشان كرد: صالح پس از خروج از يمن به عمان رفت درحالي كه قصد داشت به آمريكا برود اما واشنگتن به وي رواديد نداد و اعطاي رواديد را به درخواست يكي از بيمارستان هاي عربي از بيمارستان هاي آمريكا براي اعزام صالح و درمان وي مشروط كرد.

منصور گفت: سخنان روز شنبه (اول بهمن) علي عبدالله صالح، با هدف وداع ايراد شد و وي تا قبل از تصويب قانون مصونيت در پارلمان چنين سخنراني ايراد نكرد.

رئيس تشكل مخالفان يمن افزود: تصويب قانون مصونيت قضايي براي عبدالله صالح در چارچوب معامله اي شكل گرفت كه طبق آن صالح در قبال موافقت با نامزدي "علي عبد ربه منصور هادي" (معاون صالح) براي انتخابات رياست جمهوري، به چنين مصونيتي دست يافت.

به گفته اين عضو ارشد تشكل مخالفان يمن، علي عبدالله صالح ، 24 دسامبر گذشته در كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد كه بيمار نيست و براي مداوا به آمريكا نخواهد رفت بلكه به اين كشور مي رود تا از شر دوربين ها رها و فرصت براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري فراهم شود.

عبدالرقيب منصور افزود: صالح چهارم ژانويه اعلام كرد كه حزبش به وي اجازه خروج نمي دهد و او در يمن مي ماند تا تبليغات انتخاباتي عبد ربه منصور هادي را رهبري كند؛ در حالي كه " منصورهادي" رئيس جمهور توافقي است و نيازي به تبليغات انتخاباتي ندارد.

به گفته رئيس تشكل مخالفان يمن ، صالح از ديد مردم اين كشور رئيس جمهوري مكار ، حيله گر و دروغ گو است كه نمي شود به سخنانش اعتماد كرد.

 وي ديروز اعلام كرد كه پس از مداوا به عنوان رئيس حزب كنگره مردمي به كشور باز مي گردد.

عضو ارشد مخالفان يمن هشدار داد: با خروج صالح از كشور، انقلاب تنها يك گام به جلو رفته است چرا كه وابستگان و نزديكان صالح همچنان قدرت را در دستگاه هاي نظامي، اطلاعاتي، امنيتي و مدني در دست دارند و مردم در ميادين "التحرير" اين واقعيت تلخ را درك مي كنند و به همين سبب شادي آنان تكميل نشده است و زماني تكميل مي شود كه رژيم به طور كامل سرنگون شود.
SM-23-10:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها