ایندیپندنت:

نظام ایران هدف اصلی آمریکا است

نظام ایران هدف اصلی آمریکا است
يکشنبه 9 بهمن 1390 - 13:05

روزنامه انگليسي اينديپدنت، هدف از همه تحريم ها و فشارهاي آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران را براندازي نظام ايران دانست و هشدار داد: تحريم ها فقط باعث تشديد بحران مي شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "پاتریک کوکبرن" در مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت تأکید کرد: عمليات سري عليه ايران كه جورج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا دستور انجام آن را صادر كرده بود تاكنون ادامه داشته است.

اختصاص بودجه به جندالله و گروه های ضد نظام

وی افزود: باراك اوباما در سال 2008 بودجه ای 400 ميليون دلاري را براي كمك به گروههاي ضد نظام جمهوري اسلامي ايران اختصاص داد، كه يكي از اين گروهها، جند الله است كه مأموريت داشت برای ايجاد ناامني، در منطقه سیستان و بلوچستان دست به عملیات تروريستي و انفجار بزند؛ تا ایران با مقابله به مثل و پاسخگويي به چنين اقداماتي، زمينه را براي رويارويي نظامي ميان ايران و امريكا فراهم كند.

كوكبرن تأکید کرد: برخورد كشورهاي غربي با ايران، سرشار از دروغ و سياسي كاري است؛ و اين جريان با بزرگنمايي درباره برنامه هسته اي ايران، در حال به بازي گرفتن رسانه ها و افكار عمومي جهان هستند.

افزايش حضور نظامي آمريكا در خليج فارس

اين روزنامه مي افزايد: به ادعاي اين جريان هدف از تحريم ايران، توقف برنامه هسته اي آن كشور قبل از رسيدن به مرحله توليد بمب هسته اي است. اما هيچ كدام از اين محافل افراطي، و حتي اسرائيلي ها نتوانسته اند اطمينان يابند كه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي است. اما با اين وجود آنها برنامه هسته اي تهران را به عنوان خطري براي اسرائيل و جهان معرفي مي كنند.

نقطه ضعف آمریکا و غرب در دست اسرائیل

 نويسنده این مقاله خاطرنشان کرد: بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائیل با مهارت توانست دولت امريكا و اتحاديه اروپا را به سوي رويارويي با ايران بکشاند. اين در حالي است كه هر دو قدرت با تمام توان تلاش مي كردند تا از به وجود آمدن اين رويارويي جلوگيري كنند.

وی خاطرنشان کرد: سلاح مؤثر نتانياهو در اين نبرد، تهديد وي مبني بر حمله به ايران در صورت عدم اقدام امريكا عليه ايران بود. اين در حالي است كه تاريخ ثابت كرده است اسرائيل بسيار به ندرت بدون چراغ سبز آمريكا وارد جنگ مي شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها