كارشناس مصری مسائل هسته اي :

آژانس مسئول ترور دانشمندان ایرانی است

آژانس مسئول ترور دانشمندان ایرانی است
يکشنبه 9 بهمن 1390 - 16:57

العالم،قاهره- يک كارشناس مسائل هسته اي گفت، مسئوليت ترور دانشمندان هسته اي در ايران به عهده آژانس بين المللي انرژي اتمي است، و آژانس بايد درباره اين ترورها توضيح دهد.

"محمد نصر" روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي همانطور كه بخش هايي براي تحقيق درباره شناسايي موارد استفاده غير مسالمت آميز از فن آوري هسته اي با تكيه بر دستگاه هاي اطلاعاتي دارد، بايد بخش هايي را هم براي تحقيق درباره حملات عليه كشورهايي داشته باشد كه از فن آوري هسته اي به طور مسالمت آميز استفاده مي كنند.

این كارشناس مسائل هسته اي افزود : سفر هياتي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران، حلقه ديگري از زنجيره طولاني و مكرر تلاش هاي جامعه بين المللي با هدف اعمال فشار بر ايران است.

وي ادامه داد: اين سفر چيزي را تغيير نمي دهد؛ چرا كه اين سناريو از مدت ها پيش وضع شده و با توجه به تحولات و رويدادها، شكل و سياق آن تغيير مي كند.

نصر با بيان اينكه ايران از ده سال پيش توانسته واكنش هاي مناسبي را در قبال سياست هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي درپيش بگیرد، افزود : وقت آن فرا رسيده است كه اين سياست تغيير پيدا كند و به سياست ابتكار عمل تبديل شود.

اين كارشناس مسائل هسته اي از كشورهاي منطقه خواست به ايران كمك كنند تا اين ابتكار عمل را درقبال آژانس بين المللي انرژي اتمي در پيش گيرد.

وي خاطرنشان کرد: فشارهايي كه بر ايران اعمال مي شود، بر عراق و ليبي و برخي ديگر از كشورها نیز پیش از این اعمال شد.

نصر اظهار داشت: همه كشورهاي منطقه بايد جمع شوند و از آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ماموريت آن سوال كنند، ماموريتي كه اين آژانس براساس آن بايد كشورها را به استفاده مسالمت آميز از تكنولوژي هسته اي ترغيب كند و با استفاده غيرمسالمت آميز از آن مبارزه كند؛ از سوی دیگر حق استفاده مسالمت آميز از انرژي هسته اي را براي كشورهايي كه محق استفاده از آن هستند، به رسميت بشناسد.

 

29 - 14:48



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها