محاکمه متهم ردیف هشتم کشتار مصر

محاکمه متهم ردیف هشتم کشتار مصر
پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 - 18:30

العالم، قاهره - دادگاه جنايي قاهره روز پنجشنبه به دفاعيات وکلاي مدافع حسن عبدالرحمن رئيس سازمان امنيت دولت سابق مصر گوش فرا داد که مدعي بي گناهي وي در ارتباط با کشتار معترضان مصري هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، دادگاه جنايي قاهره به دفاعيات حسن عبدالرحمن رئيس بخش امنيتي دولت سابق مصر که متهم رديف هشتم در كشتار معترضان است، گوش داد در شرایطی که وکلای مدافع دست داشتن وي در كشتار مخالفان حسنی مبارک را رد می کنند.

حسني مبارك رئيس جمهوري مخلوع مصر که در جلسه قبلی غایب بود ، در جلسه امروز حضور داشت.

وكيل مدافع حسن عبدالرحمن، گفت : نقش نهاد تحت مدیریت او اطلاعاتي بود و نه امنيتي و وي هيچ رابطه اي با كشتار معترضان نداشته است. 

"محمد عبدالوهاب "يكي از وكلاي مدافع خانواده های قربانیان به شبكه خبري العالم اظهار داشت :محور دفاع از اين متهم ، دست  نداشتن وي در حوادث پس از 25 ژانويه است و توجيه اين است كه عبدالرحمن در راس يك گروه اطلاعاتي بوده و هيچ ارتباطي با كشتار  معترضان نداشته است .

"حسن ابوالعينين "يكي ديگر از وكلاي مدافع آسيب ديدگان گفت:افسران امنيتي كشور در پايگاهها حضور داشتند و ميدان التحرير و ديگر ميادين جزو حوزه آنها بود؛ همه آنها مجهز به سلاح هاي ويژه بودند و حتي گروه عمليات ويژه مبارزه با تروريسم وابسته به نهاد امنيتي كشور نیز در محل حضور داشت.

وكيل مدافع عبدالرحمن هم چنين وابستگي تك تيراندازهايي شليك كننده به معترضان به نهاد امنيتي دولت سابق را تكذيب كرد. 

عبدالفتاح حامد يكي ديگر از وكلاي مدافع به العالم، گفت: وكيل مدافع حسن عبدالرحمن در صدد تبرئه و اثبات بي گناهي وي است با اين توجيه كه تك تيراندازهاي حاضر در بام وزارت كشور وابسته به نهاد امنيتي نبودند.

السيد حامد وکیل دیگری،گفت: اين دستگاه بيمار  و يك شبكه عنكبوتي بود و غلبه بر آن  بسيار دشوار است و دستگاه امنيتي در همه مسائل داخلي كشور دخالت مي كند.

وكلاي مدافع قربانيان حوادث انقلاب مصر بر انحلال دستگاه امنيتي دولت كه مهم ترين خواست تظاهركنندگان است، تاكيد كردند و می گویند اين نهاد به جاي حمايت از كشور از رژيم سابق حمايت مي كند.

09/02-18:42

پربیننده ترین خبرها