سوء استفاده ازدين براي كسب قدرت درمصر

سوء استفاده ازدين براي كسب قدرت درمصر
يکشنبه 23 بهمن 1390 - 13:07

قاهره (العالم) ـ حزب ناصري عام در مصر برخي گروه هاي سياسي را به سوء استفاده از دين و فقر مردم مصر براي رسيدن به مسند قدرت با همدستي با شوراي نظامي متهم كرد.

صلاح الدين دسوقي دبيركل كنگره عام ناصري روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تأكيد كرد: اهداف انقلاب مصر هنوز تحقق نيافته است و مردم در ميدان هاي التحرير به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

دسوقي با بيان اين كه مصر در وضعيت كنوني در حالت جبهه بندي ميان دو جريان قرار دارد، افزود: يك جريان بر اين باور است كه در حال بهره گرفتن از نتايج انقلاب 25 ژانويه است و ديگري بر اين باور است كه انقلاب هنوز تحقق نيافته و رژيم حسني مبارك همچنان بر مسند قدرت است.

دبيركل كنگره عام ناصري خاطرنشان كرد: جريان اول را گروه هايي از جمله اخوان المسلمين، سلفي ها، جهاد اسلامي و ساير احزاب اقماري آنها تشكيل مي دهند.

وي افزود: گروه دوم ساير گروه هاي سياسي مصر و جريان هاي ملي هستند كه براين باورند انقلاب 25 ژانويه هنوز در آغاز راه است و اهداف آن در زمينه كسب آزادي، زندگي شرافتمندانه و عدالت اجتماعي تحقق نيافته است.

دسوقي تأكيد كرد: انقلاب 25 ژانويه براي دستيابي به پست و مقام برپا نشده است بلكه هدف از آن ياري ملت براي رهايي از رژيم ديكتاتوري مبارك و تحقق اهداف آنها بود.
 
وي با اشاره به اين كه وضعيت اقتصادي مردم پس از انقلاب بدتر شده است، گفت: شوراي نظامي، بازمانده رژيم حسني مبارك و ادامه دهنده راه وي است و هم اكنون به دنبال خروج از بحران تحت هر شرايطي است.

دسوقي شوراي عالي نظامي را به تعلل در اتخاذ تصميمات لازم متهم كرد و افزود: اين شورا جز تحت فشار حقيقي مردم در ميدان هاي التحرير، هيچ اقدامي انجام نخواهد داد و نمونه آن نيز محاكمه مبارك و تعجيل در اجراي انتخابات پس از اعتراضات مردمي بود.

وي گفت: ملت با حضور در صحنه و تظاهرات، شوراي نظامي را وادار به دادن آزادي و ساير حقوق شان مي كند و پارلمان در اين زمينه اقدام چنداني نمي تواند صورت دهد. براي نمونه كميته تشكيل شده از سوي پارلمان پيشنهاد كرد رأي اعتماد وزير كشور سلب شود اما پارلمان پيشنهاد كميته مزبور را اجرايي نكرد.

دبيركل كنگره عام ناصري تأكيد كرد: اين امر بدان معني است كه نوعي هم پيماني و توافق ميان نيروهايي كه در حال بهره گيري از نتايج انقلاب هستند با شوراي نظامي حاكم بر كشور وجود دارد و اين امر در راستاي ناديده گرفتن منافع ملي، انقلاب و خون شهداست.

دسوقي افزود: پارلمان كنوني نتيجه سوء استفاده برخي از نيروها از وضعيت فقر و محروميت اقتصادي مردم و سوء استفاده از دين است.
MKH-11-17:53

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها