پاكستان در سراشيبي بحران سياسي

پاكستان در سراشيبي بحران سياسي
دوشنبه 24 بهمن 1390 - 14:32

كارشناس مسائل سياسي پاكستان به دنبال محاكمه امروز (دوشنبه) يوسف رضا گيلاني نخست وزير اين كشور، اوضاع سياسي اسلام آباد را بحراني توصيف كرد.

"جاسم تقي" رئيس مركز مطالعات راهبردي "الباب" پاكستان به شبكه خبري العالم گفت: دادگاه پاكستان امروز گيلاني را به توهين به ديوان عالي كشور محكوم كرد.

در جلسه امروز دادگاه قرار شد، يوسف رضا گيلاني روز 27 فوريه (8اسفند) و قبل از صدور حكم نهايي عليه وي كه احتمالا 9 ماه زندان است، از خود دفاع كند.

اين كارشناس مسائل سياسي پاكستان افزود: با محكوم شدن نخست وزير، پاكستان وارد مرحله بي ثباتي سياسي شده است و پيش بيني مي شود مخالفان به رهبري نواز شريف و برادرش براي سرنگوني دولت، سلب اعتماد از آن در پارلمان و برگزاري انتخابات زود هنگام وارد عمل شوند و ارتش نيز با بهره برداري از اين شرايط، به اعمال احكام عرفي روي آورد.

تقي، به رابطه بين بحران كنوني دولت پاكستان و تنش در واشنگن اشاره و تاكيد كرد: آصف علي زرداري رئيس جمهوري پاكستان از رجال مهم كشور است كه دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در توسعه نفوذ خود در پاكستان و هيمنه بر دستگاه نظامي آن تكيه كرده است.

ديوان عالي پاكستان از دو سال قبل از دولت اين كشور خواسته است مقامات سوييسي را وادارد كه پرونده پولشويي آصف علي زرداري را باز گشايي كند اما دولت پاكستان با اين استدلال كه رئيس جمهور از مصونيت سياسي برخوردار است تا كنون از گشودن اين پرونده سرباز زده است.

ديوان عالي پاكستان نيز اين سرپيچي يوسف رضا گيلاني را توهين به دستگاه قضايي اعلام كرده است.
10:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها