توطئه آتی آمریکا و عربستان ضد یمن

توطئه آتی آمریکا و عربستان ضد یمن
سه شنبه 25 بهمن 1390 - 19:12

عضو دفتر سياسي گروه حوثي در يمن، انتخابات رياست جمهوري اين كشور را توطئه اي آمريكايي – سعودي براي گرفتار كردن يمن در بحران هاي بيشتر دانست.

" ضيف الله الشامي " در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : ما اين انتخابات را تحريم مي كنيم و از ديگر گروه ها نيز مي خواهيم به اين تحريم بپيوندند.

وی افزود: اين انتخابات غیرقانونی است؛ در حاليكه مردم يمن انقلاب كردند تا قانون را بر كشور حاكم كنند، طراحان این انتخابات مي خواهند در توطئه ای عليه انقلابيون، كشور را گرفتار بحران هاي بيشتر كنند.

الشامی خاطرنشان کرد: سناريو نويس این انتخابات آمريكا و رژيم آل سعود هستند، و هدف آنها حفظ منافع خود و باقي گذاردن عوامل فاسد در قدرت هستند، كه جز خدمت به بيگانگان خاصيت ديگري ندارند.

عضو دفتر سياسي گروه حوثي ها، به قصد شوراي همكاري براي اتخاذ تدابير قاطعانه در جهت مجازات هر يك از طرف هاي يمني كه جلوي برگزاري انتخابات را بگيرد ، اشاره كرد و گفت : چرا بايد مدعيان دموكراسي و آزادي اين گونه موضع گيري كنند؛ و بگويند هر كس با آنها نباشد، ضد او خواهند ايستاد؟ آيا اين حق مسلم هر يك از طرف هاي يمني نيست كه بخواهد از مشاركت در انتخابات امتناع كرده، يا در آن شركت كند ؟

وي افزود : ما براي تحريم انتخابات فراخوان داديم اما با كساني كه خواهان مشاركت در انتخابات باشند به هيچ وجه دشمني نخواهيم كرد.

الشامی هشدار داد: مساله اين است كه كشورهاي عضو شوراي همكاري مي خواهند چيزي را بر يمن تحميل كنند كه خود فاقد آن هستند. در هيچ از اين كشورها انتخابات جايي ندارد، و حتي مبصر كلاس مدرسه را هم به طور انتصابي تعيين مي كنند، و هر چيزي كه اندك ارتباطي به آزادي داشته باشد، به آن ايمان ندارند آن گاه مي خواهند چيزي را كه به آن ايمان ندارند بر ملت يمن تحميل كنند.

ضيف الله الشامي اظهار داشت: ما از اين تهديدها به هيچ وجه نمي ترسيم، زيرا چنين تهديدهايي را در طول دوره هاي سابق تجربه كرده ايم و همين كشورها بودند كه از رژيم فاسد صالح همواره حمايت كرده اند.

 

14-16:01

26



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها