لبنان "دوستان سوریه" را تنها گذاشت

لبنان
چهارشنبه 3 اسفند 1390 - 10:57

وزير امورخارجه لبنان تأکيد کرد، اين کشور در اجلاسي که قرار است تحت عنوان "دوستان سوريه" در تونس برگزار شود، شرکت نمي کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عدنان منصور" تأکید کرد: لبنان که همواره در سیاستهایش خود را از حوادث سوریه دور نگه داشته، از تصمیم های اتحادیه عرب ضد سوریه نیز دوری می کند؛ بویژه تصمیم های اخیر در 12 فوریه که طی آن خواسته شده همه روابط اقتصادی و دیپلماتیک با این کشور قطع شود.

عدنان منصور با اشاره به دریافت دعوتنامه ای از سوی وزیرامورخارجه تونس، برای شرکت در اجلاس دوستان سوریه، گفت: موضع صریح و آشکار ما این است که لبنان در امور داخلی سوریه دخالت نمی کند.

وی از کشورهایی که خواستار دخالت در امور سوریه هستند خواست که صراحتا بگویند از این کشور چه می خواهند.

روسیه نیز این اجلاس را تحریم کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امکان شرکت دولت متبوعش در این اجلاس را رد کرد و گفت: بنابر گزارش های رسیده، گروه های مخالف سوریه به تونس فرا خوانده شده اند، در حالی که دولت سوریه به این اجلاس دعوت نشده است. این امر به این معناست که منافع اکثریت مردم سوریه که حاکمیت کشورشان را حمایت می کنند، در این نشست نمایندگی نخواهد شد.

دولت چین نیز هنوز نظر خود را درباره شرکت در این اجلاس اعلام نکرده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت امورخارجه چین در اینباره گفت: چین نمی تواند بپذیرد کشوری در اوضاع سوریه دخالت می کند.

هونگ لی تصریح کرد: دعوت نامه ای برای شرکت چین در اجلاس دوستان سوریه دریافت شده است که قرار است هفته آینده در تونس برگزار شود.

وی بدون اشاره به حضور چین در این اجلاس گفت: اصولا ساختاری به نام ' دوستان سوریه ' باید مورد بررسی دقیق پکن قرار گیرد .

 

اجلاس موسوم به "دوستان سوریه"  قرار است در  24 فوریه در تونس برگزار شود، در این اجلاس از گروه موسوم به شورای ملی سوریه (مخالفان خارج‌نشین سوریه) به عنوان نماینده سوریه دعوت شده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها