بزرگراه تهران-شمال در چه وضعیتی است؟

بزرگراه تهران-شمال در چه وضعیتی است؟
يکشنبه 18 تير 1396 - 16:08

50 درصد طول "منطقه یک" این آزادراه از تونل و 3 کیلومتر پلهای عظیم و بخشی نیز از دیواره های حایل تشکیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر مشاوران و پیمانکاران حاضر در آزادراه تهران- شمال ایرانی هستند و مهمترین منطقه این پروژه تنها در 2 سال و نیم گذشته 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که نشان از توان فنی و مهندسی بالای ایران در صنعت راهسازی دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خیراله خادمی امروز در گفتگو با رادیو جوان افزود: آزادراه تهران-شمال بزرگترین پروژه عمرانی کشور است و از لحاظ حجم، نوع کار و پیچیدگیهای اجرا در کشور نمونه دیگری ندارد که بخشی از تاخیرهای اجرایی ناشی از همین موضوع است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص پیچیدگیهای اجرای این آزادراه خاطرنشان کرد: عبور از البرز یکی از سختترین و دشوارترین کارهای مهندسی است، سازند زمینشناسی ویژه در مسیر، ریزشهای متعدد در حین عملیات اجرایی به ویژه در حفر تونلها پیشرفت پروژه را با  مشکلاتی روبه رو کرد.

وی تاکید کرد: اجرای بسیاری از سازههای این پروژه برای اولین بار انجام میشود که تجربه جدیدی در صنعت کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 50 درصد طول منطقه یک این آزادراه از تونل و 3 کیلومتر پلهای عظیم و بخشی نیز از دیواره های حایل تشکیل شده است و احداث آنها با روشهای خاص نشان از توان فنی و مهندسی بالای کشور در صنعت راهسازی دارد.

خادمی اظهار داشت: در حال حاضر مشاوران و پیمانکاران آزادراه تهران- شمال ایرانی هستند و با فعال شدن 6 پیمانکار ایرانی  این پروژه از رکود خارج شد. در حالی که طی 17 سال گذشته با حضور پیمانکار چینی پیشرفت فیزیکی منطقه یک 30 درصد بود، این رقم در 2سال و نیم گذشته با توان فنی و مهندسی کشور به 85 درصد رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها