حقایق شگفت انگیزی که دربارۀ مالدیو نمی دانید!

حقایق شگفت انگیزی که دربارۀ مالدیو نمی دانید!
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 18:01

گذران تعطیلات تابستان در جزایر مالدیو واقع در اقیانوس هند و جنوب کشور هند به رویای عاشقان سفر و کسانی که از زندگی روزمزه خسته اند تبدیل شده است؛ اما اکثر ما از این جزایر سحرآمیز چیز زیادی نمی دانیم. در ادامه اطلاعاتی جالب را درباره این کشور کوچک می خوانیم که از پایگاه desinema اقتباس شده است.

العالم – جهان اسلام

  1. کوچک ترین کشور اسلامی

جزایر مالدیو کوچک ترین کشور اسلامی از نظر مساحت و تعداد ساکنان هستند. قانون این کشور که در سال 1997 به تصویب رسید که بر اساس آن همه ملزم به گرویدن به دین اسلام هستند.

   2. آموزش صد در صدی

دولت مالدیو موفق شده است بیسوادی را تقریبا به طور کامل از بین ببرد چنان که تعداد تحصیل کردگان در میان افراد بالغ به 98 درصد و در میان کودکان به 100 درصد رسیده و یکی از تجربه های بی نظیر در این زمینه را رقم زده است.

    3. جلسۀ زیرآبی هیأت وزیران!

کابینۀ جمهوری مالدیو تصمیم گرفت نخستین نشست وزرا در سال 2009 را زیر سطح آب برگزار کند. این اقدام با هدف آگاهی بخشی به خطر مشکل تغییر آب و هوا انجام شد. مالدیو نخستین کشور دنیاست که چنین اقدامی انجامی داد.

     4.  یک هندی؛ بنیانگذار مالدیو!

نخستین حکومتی که در مالدیو به وجود آمد توسط فرزند یکی از پادشاهان هند به نام «کالینگاه» بود که به دلیل خشم از فرزند، او را به جزایر مالدیو تبعید کرد.

     5. کم ارتفاع ترین کشور جهان

میانگین ارتفاع خشکی در جزایر مالدیو به حدود یک ونیم متر می رسد و این کشور کمترین ارتفاع در سطح کره زمین را به خود اختصاص داده است. مردم آن از احتمال غرق شدن جزایر خود نگرانند زیرا تغییرات آب و هوایی در جهان می تواند به افزایش سطح آب اقیانون ها منجر شود.

      6. یکی از امن ترین کشورها

گردشگاه های جزایر مالدیو از امن ترین مناطق جهان به شمار می آید که دلیل آن عدم ارتباط زمینی با دیگر کشورهاست که گردشگران را به گذراندن تعطیلاتی آرام در آن تشویق می کند.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها