ویدئویی تاثیر گذار از مادر یکی از جوانان محکوم به اعدام در عربستان

دوشنبه 9 مرداد 1396 - 21:15

مادر یکی از جوانانِ سعودی که به اتهام مشارکت در اعتراضات المنطقه الشرقیه با خطر اعدام روبرو هستند، از سازمان های حقوق بشر خواست تا به پرونده پسرش رسیدگی کنند و برای لغو حکم اعدام تلاش کنند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مادر عبدالله هانی آل طریف از وضعیت پسرش و اجرای حکم اعدام ابراز نگرانی کرد.

وی می گوید که پسرش در آخرین تماس تلفنی به او گفت که اگر زنده ماند بار دیگر تماس خواهد گرفت.

مادر جوان سعودی تاکید کرد که پس از انتقال پسرش به همراه برخی دیگر به زندانی در ریاض پس از صدور حکم اعدام، با او تماس گرفت و از او حلالیت طلبید.

درباره سرنوشت 29 جوانِ محکوم به اعدام از مردم قطیف و احسا و مدینه منوره پس از صدور حکم اعدام و انتقال آنها از زندان الحایر به محلی نامعلوم نگرانی های فراوانی وجود دارد.

با آغاز مجدد بمباران توپخانه ای و حمله خونین به شهرک العوامیه و حومه آن در روز چهارشنبه 26 جولای 2017، ناظران بعید نمی دانند که مقامات عربستان امروز حکم اعدام دسته جمعی این 29 نفر را اجرا کرده و در یک مقبره دسته جمعی دربیابان در جنوب الحایر خاک کرده باشند.

سازمان های بین المللی حقوق بشر برای وادار کردن نظام عربستان به لغو حکم اعدام دست به تلاشهای گسترده ای زدند.

نهادهای مزبور تاکید کردند که افرادِ محکوم به اعدام هیچ تهمت قتلی متوجه آنها نیست بلکه اتهامات منسوب به آنها به شیعه بودنشان و نیز به وضعیت سیاسی در المنطقه الشرقیه مربوط می شود. همچنین گزارشها حاکی از شکنجه این متهمان و محرومیت آنها از محاکمه عادلانه است.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها