راه های موثر برای مبارزه با پیری زودرس!

راه های موثر برای مبارزه با پیری زودرس!
شنبه 21 مرداد 1396 - 14:35

براساس پژوهشهای دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا یک رژیم غذایی کم کالری به حفظ سلامتی بدن، طولانی تر شدن عمر و مبارزه با پیری کمک می کند.

 

العالم - گوناگون

به گفته وبسایت " eurekaert" به نقل از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، پیری زودرس و آسیب رسیدن سریع به بافت های پوستی یکی از خطرناکترین بیماری های پیش روی انسان است که سلامتی را نابود می کند.

این دانشمندان در جدیدترین تحقیقات تلاش کردند که بهترین راه برای جلوگیری از این بیماری را پیداکنند. بنابراین با انجام آزمایشاتی روی موش ها پی بردند که رژیم غذایی کم کالری در طولانی تر شدن عمر و جلوگیری از تخریب سریع سلولهای پوستی بسیار موثر است.

 

آنها در طول دوره آزمایش مشاهده کردند، با توجه به وضعیت سلامتی حیوانات آزمایشگاهی که در معرض تعدادی از رژیم های غذایی قرار دارند، موش هایی که مجبور به پیروی از رژیم غذایی کم کالری شش ماهه هستند، میانگین سن آنها بطور قابل توجهی افزایش یافته و به مراتب روند آسیب به سلول ها نیز کاهش یافته است.

بنا به تاکید دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، یافته های جدید آنها را به سوی ادامه تحقیقات دراین باره سوق داده است تا دریابند که این روش برای بدن انسان مفید است یا خبر؟

گفتنی است که پیشتر مطالعات پزشکی بسیاری در مورد نقش رژیم غذایی و تاثیر آن بر سلامت انسان صورت گرفته  و براساس یکی از این مطالعات میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های خطرناک در میان کسانی که مقدار زیادی گوشت قرمز در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، رو به افزایش است. این پژوهش تاکید می کند که بهترین منبع برای دریافت پروتئین لازم برای بدن گوشت سفید است.

براساس مقاله فوریه گذشته مجله Nature Communications، دانشمندان 25 ژن کشف کردند که روند سرعت تخریب سلول ها را با کاهش مواجه می کند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها