استعفاي نماینده انگلیسی با فشار صهيونيست ها

استعفاي نماینده انگلیسی با فشار صهيونيست ها
پنج‌شنبه 18 اسفند 1390 - 19:06

يك سياستمدار انگليسي كه به دنبال انتقاد از بدرفتاري صهيونيست ها با فلسطيني ها تحت فشار شديد لابي اسرائيل قرارداشت ، ناگزير به استعفا از سمت هاي خود شد.

خبرنگار العالم از لندن گزارش كرد : خانم " بارون جني تونگ " عضو مجلس اعيان انگليس پس از آن از مقام خود در حزب ليبرال دمكرات و مجلس استعفا كرد كه درخواست " نيك كلگ معاون نخست وزير انگليس و رهبر اين حزب براي عذرخواهي از اسرائيلي ها را نپذيرفت. لابي اسرائيل در روزهاي گذشته حملات تندي عليه تونگ ساماندهي كرد و صهيونيست ها به صراحت به وي اعلام كردند كه به صورت رسمي عذرخواهي كند وگرنه سمت خود را از دست مي دهد.
تونگ گفته بود : اسرائيل تا ابد نخواهد ماند و آنچه را كاشته است درو خواهد كرد چون كه ايالات متحده روزي از پرداخت 70 ميليارد دلار در سال به هواپيمابر آمريكا براي خاور ميانه كه منظورم در اينجا اسرائيل است خسته خواهد شد ، روزي از روزها ملت آمريكا به لابي اسرائيلي در ايالات متحده خواهد گفت.. بس است بس است.. اسرائيل تا ابد نخواهد ماند و آن هنگام آنچه كاشته است درو خواهد كرد.
تونگ در تماسي تلفني به رهبرحزب ليبرال دمكرات اطلاع داد نمي تواند هشدار معاون نخست وزير انگليس را بپذيرد چون هنوز به آنچه گفته معتقد است و نمي تواند اظهارات خود را پس بگيرد.
وي گفت اظهاراتش در اعتراض به بدرفتاري با فلسطينيان نوار غزه ، كرانه باختري و فلسطين اشغالي است.
تونگ از واكنش رهبري حزب ليبرال دموكرات كه پيش از صدور بيانيه اي در اين خصوص با وي مشورت نكرده است اظهار نااميدي كرد و گفت: رهبري حزب هميشه در برابر خواسته هاي لابي طرفدار اسرائيل تسليم مي شود.
استعفاي تونگ پس از آن صورت گرفت كه شوراي نمايندگان يهودي انگليس اظهارات وي را محكوم كرد و آنرا شرارت آميز و مشمئز كننده خواند.
نيك كلگ نيز اظهارات تونگ را نادرست و خصمانه خواند و گفت: اين اظهارات ارزشهاي حزب ليبرال دموكرات را منعكس نمي كند.
وي خواستار عقب نشيني تونگ از اظهارات خود و عذرخواهي از آنچه وي اهانت خواند شد.
كلگ با يادآوري سابقه حزبش در دفاع از حقوق فلسطينيان بر عزم اين حزب براي ادامه اين راه و حمايت آشكار از راه حل دو كشور تاكيد كرد.

پربیننده ترین خبرها