صدور کیفرخواست برای ۱۲ استاندار و فرماندار به‌دلیل جرایم انتخاباتی

صدور کیفرخواست برای ۱۲ استاندار و فرماندار به‌دلیل جرایم انتخاباتی
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 16:49

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تخلفات انتخاباتی و برخورد با مجرمان و متخلفان و احضار برخی افراد گفت: در تهران نسبت به ۱۲ استاندار و فرماندار کیفرخواست صادر شده اما هنوز دادگاهشان برگزار نشده است.

العالم ـ ایران ـ اجتماعی

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدوشانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تخلفات انتخاباتی و برخورد با مجرمان و متخلفان و احضار برخی افراد اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی دو بخش است؛ یک بخش جرم و یک بخش تخلف است که تخلفات مربوط به قوه قضائیه نیست. پرونده‌ها در حال رسیدگی در استان‌ها و تهران است.

وی گفت: در تهران نسبت به 12 استاندار و فرماندار کیفرخواست صادر شده اما هنوز دادگاه‌های‌شان برگزار نشده است. در استان‌ها نیز تاکنون 17 مورد محکومیت اعم از حبس و جرای نقدی صادر شده و 24 مورد نیز برائت صادر شده و تعدادی هم در حال رسیدگی است.

اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخفیف مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر و اینکه آیا این تخفیف شامل محکومان قبلی هم می‌شود یا خیر، افزود: این مصوبه هنوز مراحل خود را کامل طی نکرده است اما اگر تصویب شود، شامل برخی افراد قبلی هم می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها