دفاع حدادعادل از قالیباف

تعابیری همانند شهر سوخته بی‌انصافی است

تعابیری همانند شهر سوخته بی‌انصافی است
جمعه 3 شهريور 1396 - 19:53

رئیس فرهنگستان ادب فارسی با بیان اینکه قالیباف تعریف جدیدی را از شهرداری ترسیم کرده است، گفت: متاسفانه برخی‌ها که هنوز بر سر کار نیامده‌اند تعابیری همانند شهر سوخته تهران را به کار می‌برند که این بی‌انصافی و صحیح نیست.

العالم- ایران/ سیاسی

غلامعلی حدادعادل ریاست فرهنگستان ادب فارسی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، سردار وحید، علی مطهری و جمعی از هنرمندان و اساتید دانشگاه در مجموعه ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: امروز به احترام یک مدیر خدمتگذار موفق در این مکان گرد‌آمده‌ایم. 

وی تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر معمولا کارهای اجرایی انجام نمی‌دهند و آنها موفقیت‌های خود را مدیون مجری‌هایی هستند که راه را برای آنها هموار می‌کنند و آقای قالیباف از این جهت به اهالی هنر و فرهنگ خدمت کرده است. 

رئیس فرهنگستان ادب فارسی اضافه کرد: آقای قالیباف با توجه به تجربه‌ای که در 8 سال دفاع مقدس کسب کردند، به مدیریت نیروی انتظامی منصوب و در ادامه به مدیریت شهرداری تهران انتخاب شدند و بنده از کسانی هستم که در دو هر مقطع با وی ارتباط داشته‌ام و از نزدیک شاهد فعالیت‌های آقای قالیباف بوده‌ام. 

حدادعادل بیان کرد: وی با مدیریت در نیروی انتظامی از بروز فاجعه‌هایی جلوگیری کرد که چون اتفاقی نیفتاد صحبتی از آنها نمی‌شود. 

وی ادامه داد: بسیاری با انتخاب شهردار تهران برای شهرداری مخالفت می‌کردند و این در حالی بود حتی کسانی که سر هیچ موضعی وحدت نداشتند هیچ وقت دلشان نمی‌خواست آقای قالیباف شهردار تهران شود. 

رئیس فرهنگستان ادب فارسی بیان کرد: آقای قالیباف تعریف جدیدی را از شهرداری ترسیم کردند و ایشان معنای نوین شهرداری را در تهران ارائه کردند. 

حدادعادل اضافه کرد: هر کسی نگاهی به شهر بیاندازد، خدمات صورت گرفته از سوی شهردار تهران را تصدیق می‌کند و این در حالی است که روانشناسی انسان به گونه‌ای است که تحولات را تدریجی حس نمی‌کند و تحولات وقتی آهسته صورت می‌گیرد حس نمی‌شود و کاری که آقای قالیباف در تهران کردند چنین بود.

وی ادامه داد: قدرشناسی از خدمتگذاران انسانیت است و قدرناشناسی فضیلت نیست و ضدانسانیت است و تعجب می‌کنم در روزهایی که دوران مسئولیت آقای قالیباف در شهرداری روبه پایان بود برخی‌ها تعابیری را از جمله شهر سوخته تهران را استفاده کردند که این موارد بی‌انصافی و صحیح نیست. 

رئیس فرهنگستان ادب فارسی گفت: افرادی که چنین تعابیری استفاده می‌کنند بیماری فرهنگی دارند و عید بزرگی است. 

حدادعادل گفت: کسانی که هنوز نیامده‌اند می‌خواهند کارهای نکرده را به حساب خود بگذارند و امیدوارم دیگرانی که بر سر کار شهرداری می‌آیند موفق باشند و امیدوارم دوستانی که در ماه‌های آتی مدیریت شهر را به عهده می‌گیرند شهر خوبی را که از آقای قالیباف گرفته‌اند خوب‌تر کنند و به شهردار بعدی بدهند.

وی همچنین حضور محمدباقر قالیباف در مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرانبها دانست و گفت: حضور وی می‌تواند منشأ بسیاری از کارها باشد.

تسنیم 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها