گسترش اعتراضها در عربستان

گسترش اعتراضها در عربستان
شنبه 20 اسفند 1390 - 18:55

العالم، قاهره- کارشناس مسائل عربستان با اشاره گسترش خيزش و اعتراضات مردم در نقاط مختلف اين کشور، تصريح کرد: در واقع نسل جديد عربستاني ها مخالف نظام آل سعود است و آن را نمي خواهد.

"عادل الجوجري" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم به تحصن دختران دانشجوي دانشگاه ملك خالد در" ابها " اشاره كرد و اين اقدام اعتراضی را بخشي از خيزش گسترده ای دانست كه عربستان را فراگرفته است.

وی با انتقاد از سركوب دانشجويان دختر به دست نیروهای رژيم آل سعود تاكيد كرد، اين كار برخلاف قوانين عرفي و اسلامي و بين المللي است.

الجوجری افزود: خيزش اعتراضي در عربستان در حال انتشار در سراسر مناطق كشور است، و ديگر در یک منطقه متمرکز نیست.

عادل الجوجری در ادامه اظهار داشت: همه نهادهاي حكومتي از جمله نهادهاي آموزشي تحت سلطه اي ديكتاتورمآبانه اداره مي شود و جوانان عربستاني چنين چيزي را نمي پذيرند.

وي از رژيم آل سعود خواست، به جاي تلف کردن وقت خود با مسلح كردن شورشيان سوريه و حمايت مالي از آن ها، اوضاع و مشكلات داخلي خود را حل و فصل كند، به ويژه اینکه عربستان سعودي در حال حاضر غرق در مشكلات داخلي است  و هيچ راه حلي براي آن ها ندارد.

الجوجري در پايان با اشاره به اينكه سياست آل سعود مخالف هرگونه تغيير به سوي دمكراسي در نظام سياسي خود يا كشورهاي عرب منطقه است، دخالت اين رژيم در يمن، بحرين، سوريه و عراق را نمونه بارز حمايت از شورش و تروريسم برای مقابله با آزادي و دمكراسي در منطقه دانست.

 

03/10-10:50



پربیننده ترین خبرها