بازگشت آوارگان سوری به خانه های خود در الزبدانی

بازگشت آوارگان سوری به خانه های خود در الزبدانی
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 11:43

شهر الزبدانی در شمال غربی دمشق پایتخت سوریه، شاهد بازگشت اهالی به این شهر است. الزبدانی طی سالهای گذشته پس از تسلط گروههای مسلح مخالف حکومت سوریه و شعله ور شدن آتش درگیری ها در آن تخلیه شد.

العالمسوریه

به گزارش شبکه روسیالیوم، باسل دالاتی، رئیس شورای شهر الزبدانی گفت: بدنبال توافق آتش بس میان در منطقه و خروج عناصر مسلح از شهر الزبدانی، این شهر پس از گذشت بیش از پنج سال، شاهد بازگشت اهالی است که به علت درگیری ها و جنگ آن را ترک کرده بودند. به گفته وی، به تازگی حدود 400 خانوار به الزبدانی بازگشته اند.

دالاتی افزود: در پی بروز جنگ و درگیری در این شهر که از چند ماه پیش میان عناصر مسلح و نیروهای ارتش سوریه به وجود آمد، بیشتر ساختمان های این شهر خسارات دیده اند که باید تخریب و از نو ساخته شوند. همچنین بازگشت و ازسرگیری فعالیت نیروگاه تولید برق و خطوط حمل و نقل با دمشق نیازمند و توجه جدی است.

بازگشت و ادامه بازسازی و بهسازی شبکه مواصلات عمومی و مسیر راه آهن وشبکه‌های تأمین برق و آب و فاضلاب و برداشته شدن آوارها از سطح خیابان‌ها به صورت تدریجی توسط دولت سوریه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود 1.5 میلیارد لیر سوریه برای این عملیات بازسازی هزینه شود. پیشتر باسل دالاتی، رئیس شورای شهر الزبدانی اعلام کرده بود: درمرحله نخست بازسازی شهر، آب شرب مورد نیاز تأمین شد و شبکه برق نیز مرمت گردید و آوارها از سطح خیابان‌های شهر برداشته شد، در مرحله دوم طرح سازماندهی شهر الزبدانی دوباره مورد بررسی قرار گرفت به گونه‌ای که با کمک یک گروه داوطلب که متشکل از مهندسان بومی شهر الزبدانی است طرحی برای بازسازی این شهر تدوین شده است.

گفتنی است، بدنبال توافق میان حکومت سوریه و گروههای مخالف درخصوص چهار شهر (الزبدانی، مضایا، فوعه و کفریا) که در آوریل گذشته صورت گرفت، عناصر مسلح این شهرها را ترک کردند.

221

 

پربیننده ترین خبرها