زخمی شدن وزیر گارد ملی سعودی  

 زخمی شدن وزیر گارد ملی سعودی  
جمعه 10 شهريور 1396 - 18:40

امیر متعب  بن عبدالله بن عبدالعزیز وزیر گارد ملی عربستان سعودی که هنگام  دست دادن با ملک سلمان بن عبدالعزیز در مشعرمنی دستش را آتل بندی کرده بود کنجکاوی افراد زیادی را برانگیخت ؟

العالم عربستان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم برخی منابع رسانه ای روز جمعه اعلام کردند تاندون کتف راست امیر متعب دو روز پیش به هنگام ورزش کردن در شهر ریاض قطع  شده،اما حالش خوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

متعب سال 2013 در زمان حکومت پدرش به عنوان وزیر گارد ملی تعیین شد وی از سال 2010 پیش ازتبدیل این موسسه به وزارت خانه، به فرمان پادشاهی عبدالله بن عبدالعزیز شاه پیشین سعودی ریاست آن را بر عهده داشت.

یکی از وظایف گارد ملی؛ حمایت از نیروهای مسلح وزارت دفاع در زمان جنگ با دشمنان خارجی، حمایت از وزارت کشور دوره بروزاختلالات امنیتی داخلی و مبارزه با تروریسم و سازمان های تروریستی است.

از دیگر وظایف این وزارت خانه؛ حمایت از زیر ساخت های مهم و استراتژیک،  حفظ امنیت حجاج و عمره گذاران در اماکن مقدس، مکه مکرمه ، مدینه منوره ، مشارکت در دفاع مدنی در وضعیت فوق العاده ، جنگ ها، حوادث طبیعی و صنعتی و رادیواکتیوی و هسته ای برای محافظت ازمردم و دارائی های آنان است.

217

پربیننده ترین خبرها