در راستای تحکیم فرایند مصالحه ملی؛

دمشق 80 تن از بازداشت شدگان را آزاد کرد + تصاویر

دمشق 80 تن از بازداشت شدگان را آزاد کرد + تصاویر
شنبه 11 شهريور 1396 - 22:12

مقامات دمشق در راستای تحکیم فرایند مصالحه ملی حدود 80 تن از بازداشت شدگان را به مناسبت عید سعید قربان آزاد کردند.

العالم ـ سوریه

همام حیدر دبیر حزب بعث شاخه ریف دمشق گفت: به مناسبت عید مبارک قربان و در راستای حمایت از تلاشهای مصالحه ملی، امروز 80 تن از فریب خوردگان از اهالی این استان و استانهای دیگر که تحت بازداشت بودند، آزاد شدند.

وی از آزادشدگان خواست تا از اشتباهات گذشته درست عبرت بگیرند و آینده را بر طبق منافع ملی کشور و حمایت از ارتش سوریه طراحی و ترسیم کنند. حماسه مردم ریف دمشق و میهن دوستی آنها نقش گسترده ای در حفظ امنیت و ثبات این منطقه و نیز به ثمر رسیدن فرایند مصالحه ملی داشت.

"راتب عدس" معاون استاندار ریف دمشق تاکید کرد که استانداری به نهادهای تابع خود دستور داد تا به وضعیت آزادشدگان رسیدگی کرده و هر گونه مشکلی که ممکن است در آینده سد راه آنها واقع شود، رفع کنند؛ همچنین وضعیت کارکنان را حل و فصل کنند و به آنها کمک کنند تا به مشاغل خود بازگردند.

از سوی دیگر برخی فعالان تاکید کردند که دولت سوریه به موجب توافق میان دولت و گروههای مسلح موسوم به "جیش اسود الشرقیه" وابسته به "ارتش آزاد" و نیز گروه مسلح موسوم به "نیروهای احمد عبدو"، حدود 80 تن از بازداشت شدگان را از زندانهای خود آزاد کرد.

گروه مسلح اسود الشرقیه پیش از این بیانیه ای مبنی بر آزادی "علی الحلو" خلبان سوری و نیز شماری از نظامیان اسیر سوری در مقابل برخی خواسته های این گروه مسلح از جمله آزادسازی حدود 100 تن از بازداشت شدگان در زندانهای دولت سوریه صادر کرد

یادآور می شود که خلبان اسیر علی الحلو پس از سرنگونی جنگنده اش از نوع میگ ـ 21 وابسته به نیروی هوایی سوریه در شرق حومه السویداء، به اسارت گروههای مسلح درآمد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها