سوگواری مسلمانان جنوب شرق آسیا در عزای سالار شهیدان

سوگواری مسلمانان جنوب شرق آسیا در عزای سالار شهیدان
يکشنبه 9 مهر 1396 - 12:06

بسیاری از مسلمانان در کشورهای جنوب شرق آسیا در شب عاشورای حسینی با حضور در تکایا و مجالس سوگواری و سینه زنی ها، ارادت و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهیدان کربلا ابراز داشتند.

العالم ـ آسیا

مسلمانان و ایرانیان مقیم کشورهای مختلف این حوزه ازجمله فیلیپین، تایلند، اندونزی، مالزی، استرالیا و نیوزیلند در شب عاشورای امام حسین (ع) مراسم عزاداری سالار شهیدان را با شکوه برگزار کردند.
در تایلند، همزمان با عزاداری ایرانیان مقیم، محبان تایلندی اهل بیت در اقصی نقاط این کشور مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را در مساجد و‌ حسینیه ها برپا کرده اند.این مراسم در حسینیه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک نیز با حضور ایرانیان مقیم و عاشقان حسین (ع) برگزار شد.
مراسم عزاداری شهیدان کربلا همچنین در کوالالامپور برگزار شد .
در این مراسم سخنران مراسم شب عاشورای حسینی در مرکز فرهنگی ام سی ای کوالالامپورگفت: اکنون قرنهاست مسلمانان عاشق طریق امام حسین (ع ) در سراسر جهان عاشقانه عزاداری می کنند و این مهم براساس معامله ایشان با خدا صورت گرفت و در واقع خواست الهی است که این چراغ افروخته بماند و این عزت حفظ شود.
حجت الاسلام محمد حاتم پوری شامگاه شنبه در جمع عاشقان حسینی اظهار داشت: امروز در سراسر جهان غیر از ایران اسلامی و عراق از پاکستان و هند گرفته تا در نیویورک آمریکا ، مسلمانان و شیفتگان سرور و سالار شهیدان در ماه محرم به عزاداری می پردازند و هرسال بر شکوه و عظمت این مراسم افزوده می شود .
وی خطاب به عزاداران حسینی شرکت کننده در این مراسم اظهار داشت: خیلی از افراد به دلیل ضعف ایمان از راه خدا ممکن است بازگشت داشته باشند، اما حسین ابن علی(ع) با خداوند عالم تجارت کرد و راهش را با یقین پیمود و سازشی نداشت .
سخنران مراسم شب عاشورای حسینی افزود: یک مسلمان وقتی رو به قبله برای اقامه نماز می ایستد، نیت می کند، بنابراین نیت برای هر کاری اهمیت بالایی دارد، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که انسان دست به هر کاری می زند کسب رضایت الهی باشد و سومین امام همام در راهی که انتخاب کرد، کسب رضایت ذات اقدس الهی را برگزید.
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد : مسلمانان برای الگو برداری در امور باید معصومین را ملاک و حجت خویش بدانند، آنها مصون از هرخطا و اشتباه هستند و غیر از این ممکن است افراد برداشت های نادرست خود را به عنوان به اسم اسلام ارایه کنند و این به ترویج صحیح دین آسیب بزند.
وی ایام محرم حسینی را فرصتی برای قرب الهی دانست و گفت: گاهی انسان ناخواسته در مسیری قرار می گیرد که حاصل جهل به موضوع است، بنابراین یکی از راههای تذهیب نفس و دوری از محرمات، اقامه نماز اول وقت است که چه نیکو به جماعت اقامه شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها