تونسيها مخالف عادي سازي رابطه با اسراييل

 تونسيها مخالف عادي سازي رابطه با اسراييل
يکشنبه 13 فروردين 1391 - 08:20

عضو حزب مبارزه ملي تونس با تاكيد بر مخالفت ملت كشورش با هر نوع عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي بر ضرورت جرم محسوب شدن عادي سازي روابط با اين رژيم در قانون اساسي جديد تاكيد كرد.

"مرشد ادريس" روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ملت تونس همواره، هوادار آزادي تمام فلسطين بوده است و اين مساله به پيش از انقلاب 14 ژانويه 2011 در اين كشور بر مي گردد.

وي افزود: هزاران تن از مردم تونس به مناسبت روز زمين در مقابل شوراي موسسان (شوراي تدوين قانون اساسي) تجمع كردند تا هم صدا با ملت فلسطين ، آزادي تمامي فلسطين را خواستار شوند.

یاد آور می شود که ملت فلسطين روز جمعه (11اردیبهشت) پس از برگزاري نماز جمعه تظاهرات سراسري ضد اشغالگري به مناسبت روز زمين برگزار کردند. 

ادريس گفت: آن ها آزادي تمام فلسطين و درج ماده اي در قانون اساسي جديد تونس را مطالبه كردند كه هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را جرم محسوب كند.

عضو حزب مبارزه ملي تونس خاطر نشان كرد: ملت تونس مخالف هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي است و به همين دليل خواهان آن است كه سفر مسوولان تونسي به تل آويو و مشاركت در كنفرانس هايي كه اين رژيم در آن شركت دارد، جرم شناخته شود.

وي با اشاره به اين كه رژيم سرنگون شده زين العابدين بن علي رييس جمهور تونس، از سال 1956 به دنبال عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي بود، خاطر نشان كرد: ملت تونس همواره در صف اول مشاركت در مبارزه ملت فلسطين ضد صهيونيسم و شهرك سازي اين رژيم در مناطق فلسطيني بوده است.

عضو حزب مبارزه ملي تونس گفت: ملت تونس بر ضرورت برچيده شدن رژيم غاصب اسراييل از خاك فلسطين تاكيد دارد.

ادريس با بيان اين كه برخي از جمعيت ها، انجمن ها و شخصيت هاي دانشگاهي و حقوقي تونس در گذشته و هم در حال حاضر در تلاش براي عادي سازي روابط با اسراييل بوده اند، درباره سوء استفاده اين گروه ها از وضع نابسامان جهان عرب براي ياركشي جهت عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي هشدار داد.

30-23:56

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها