رویترز: طرح جدید سنا محدودیت‌های شدیدی را بر برجام اعمال خواهد کرد

رویترز: طرح جدید سنا محدودیت‌های شدیدی را بر برجام اعمال خواهد کرد
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 07:49

خبرگزاری رویترز گزارش داد که طرح جدید سنا علیه ایران محدودیتهای شدید از جمله بازرسی از هر مکان را بر برجام اعمال خواهد کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

خبرگزاری رویترز گزارش داد که طرح جدید سنا در پاسخ به عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی دونالد ترامپ، محدودیتهای شدید را بر توافق هسته‌ای اعمال خواهد کرد؛ از جمله اینکه اگر ایران موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک آزمایش کند و یا اینکه به بازرسان برای بازدید از هر مکانی اجازه بازدید ندهد تحریمها بازگردانده خواهد شد.

منتقدان این طرح که توسط سناتور باب کورکر و تام کاتن با حمایت کاخ سفید ارائه شده میگویند که اگر این طرح تصویب شود  آمریکا را در وضعیت نقض این توافق بین المللی قرار می‌دهد.

رویترز می‌گوید که پیش نویس این طرح را روز سه شنبه رویت کرده است.

براساس این گزارش، باب کورکر چندین بار با همتایان دموکرات خود دیدار و رایزنی کرده تا حمایت لازم را برای تصویب آن در صحن سنا به دست آورد. تدوین کنندگان میگویند که واشنگتن قبل از هر تغییری با همتایان اروپایی خود در این زمینه همکاری و رایزنی خواهد کرد. 

این درحالیست که فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا که طرفین دیگر این توافق هستند هشدار داده اند که طرح ترامپ باعث اختلاف نظر میان آنها خواهد شد و اعتبار بین المللی واشنگتن را زیر سوال میبرد.

کورکر هفته گذشته به رویترز گفته بود که کاخ سفید برای تدوین استراتژی جدید خود علیه ایران باید با همتایان اروپایی از نزدیک همکاری داشته باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها