اخطار ایران به فرودگاه نجف عملی شد/ انتقال پروازهای اربعین به بغداد از امروز

اخطار ایران به فرودگاه نجف عملی شد/ انتقال پروازهای اربعین به بغداد از امروز
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 17:36

هشدار دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره ادامه کارشکنی‌های مسئولان فرودگاه خصوصی نجف و احتمال انتقال پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه بغداد، بالاخره صورت عملی به خود گرفت و در اولین اقدام، پرواز نجف ـ تهران به فروگاه بغدادمنتقل شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

با این اوصاف ظاهراً شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اولتیماتوم خود به فرودگاه نجف را اجرایی کرده‌اند و در اولین قدم، پرواز نجف-تهران ایران‌ایر به فرودگاه بغداد منتقل شده است.

یکی از مسافران پرواز امروز نجف-تهران‌ ایران‌ایر با اشاره به انتقال پرواز آنها از نجف به فرودگاه بغداد، به خبرگزاری فارس گفت: طبق بلیت مقرر بود صبح امروز پرواز ما از نجف به سمت تهران انجام شود اما زمانی که وارد فرودگاه نجف شدیم، مسئولان‌ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر‌ به ما اعلام کرده‌اند که این پرواز ساعت 17 بعدازظهر انجام می‌شود آن هم از فرودگاه بغداد.

وی ادامه داد: وقتی علت را از مسئولان هما جویا شدیم عنوان کردند که به دلیل افزایش غیرمنطقی قیمت سوخت و عوارض فروگاهی در فرودگاه نجف، انجام پروازها برای آنها در این فرودگاه پرهزینه و زیان‌ده خواهد بود و از این پس پروازهای خود را به فرودگاه بغداد منتقل خواهند کرد.

این مسافر ایران‌ایر افزود: به هر حال پذیرفتیم که مسیر طولانی نجف تا بغداد را با اتوبوس طی کنیم تا با پرواز ساعت 17 امروز به تهران بیاییم اما این منطقی به نظر نمی‌رسد که در اختلاف فرودگاه و شرکت هواپیمایی، مسافران قربانی شوند؛ به هر حال ضروری بود شرکت هواپیمایی از قبل به مسافران اعلام می‌کرد که این پرواز از فرودگاه بغداد انجام می‌‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر مسافران با بار خود در فرودگاه بغداد سرگردان و منتظر انجام پرواز هستند.

درآمد سرشار فرودگاه نجف از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در اربعین

فرودگاه نجف در بین 5 فرودگاه بزرگ عراق با 100.7 میلیون دلار درآمد در سال 2016 بیشترین درآمد را کسب کرده است؛‌ در سال 2016 فرودگاه بغداد 99.2 میلیون دلار، فرودگاه اربیل 98.9 میلیون دلار، فرودگاه بصره 31.2 میلیون دلار و فرودگاه سلیمانیه 30 میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

در همین مدت در فرودگاه بغداد 18 هزار و 187 پرواز، فرودگاه نجف 14 هزار و 438 پرواز، فرودگاه اربیل 13 هزار و 889 پرواز، فرودگاه بصره 53 هزار و 9 پرواز و فرودگاه سلیمانیه 50 هزار و 89 پرواز انجام شد و کل پرواز‌‌ها 90 هزار و 890 پرواز بوده است.

طبق این گزارش در همان سال 2016 در کشور عراق میانگین قیمت برای فرود هر هواپیما 1300 دلار و متوسط هزینه خدمات زمینی فرودگاهی 2750 دلار بوده است؛ 

آمار فوق نشان می‌دهد که فرودگاه نجف بیشترین درآمد را در سال گذشته میلادی داشته است طبق پیگیری ها، بیشتر این درآمد از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی کسب شده است.

اما با وجود این مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از کارشکنی ها و گران فروشی های مسئولان فرودگاه نجف در آستانه پروازهای اربعین حسینی خبر داده و گفته بود که فرودگاه نجف اقدام به افزایش قیمت سوخت از 98 سنت به یک دلار و 42 سنت کرده و مسوولان آن نرخ خدمات هندلینگ در این فرودگاه را نیز تا 4 برابر افزایش داده اند که اگر این روند ادامه یابد احتمال انتقال پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه بغداد وجود خواهد داشت. 

پربیننده ترین خبرها