مشاور ارشد اردوغان:

پیشنهاد بارزانی مبنی بر تعلیق نتایج همه پرسی منطقه شمال عراق بی معنا است

پیشنهاد بارزانی مبنی بر تعلیق نتایج همه پرسی منطقه شمال عراق بی معنا است
شنبه 6 آبان 1396 - 10:39

 ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان سخنان بارزانی مبنی تعلیق نتایج همه پرسی منطقه شمال عراق و مذاکره با بغداد برای حل مشکلات را بی معنا دانست.

العالم-ترکیه

ایرنا -- چویک طی مقاله ای در روزنامه بیرلیک نوشت: بارزانی به رغم همه هشدارهای ترکیه و دیگر کشورها همه پرسی را برگزار کرد اما با تحریم های سخت و قاطع سه کشور ایران، ترکیه و دولت عراق مواجه شد تا سرانجام مجبور به تعلیق نتایج همه پرسی شود.

چویک در این مقاله اضافه کرد: هر سه کشور ایران، ترکیه و عراق خواستار لغو کامل همه پرسی هستند و معتقدند بارزانی باید این خواسته را بپذیرد.

وی در این مقاله سخنان بارزانی مبنی بر لغو نتایج همه پرسی و مذاکره با دولت بغداد برای حل مشکلات را نامفهوم و بی معنا دانست و مدعی شد: بارزانی به دنبال وقت خریدن و رسیدن به اهداف خود است و نه حل مشکلات.

مشاور ارشد اردوغان با فریبکارانه خواندن تاکتیک بارزانی تاکید کرد: بارزانی با برگزاری همه پرسی و تعلیق موقت نتایج آن به امید استفاده آن در آینده، به واقع ذهن مردم را به بازی گرفته و به فریب افکار عمومی می پردازد.

وی کمک اسراییل از پشمرگه ها را خطری بالقوه تلقی کرد و نوشت: ارسال سلاح به پیشمرگه ها از سوی اسراییل باعث تحریک و خشم گروه حشدالشعبی می شود بنابراین کردها و پیشمرگه ها نه تنها سودی از سلاح های دریافتی خود از اسراییل نمی برند، بلکه باعث بروز جنگ میان خود با حشدالشعبی می شوند.

پربیننده ترین خبرها