روزنامه آمریکایی: تحریم، برنامه موشکی ایران را متوقف نمی‌کند

روزنامه آمریکایی: تحریم، برنامه موشکی ایران را متوقف نمی‌کند
دوشنبه 8 آبان 1396 - 11:15

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به تصویب طرح جدید تحریمی علیه برنامه موشکی ایران در مجلس نمایندگان آمریکا گفته این اقدامات برنامه موشکی ایران را متوقف نمی‌کند.

العالم ـ آمریکا

یو اس ای تودی در گزارشی درباره اظهارات روز گذشته (یکشنبه) «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران تصریح کرده که «آمریکا ممکن است ایران را تحریم کند، اما این اقدام برنامه موشکی ایران را متوقف نمی‌کند.»

در این گزارش آمده است: «دقیقاً چند روز بعد از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا به تحریم‌های جدید علیه ایران رأی داد رئیس‌جمهور این کشور گفت که این کشور به تولید موشک ادامه خواهد داد.»

حسن روحانی در سخنانی در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفتم آبان گفت: «ما هر سلاحی از هر نوعی که نیاز داشته باشیم می‌سازیم و انبار می‌کنیم و هر زمان که لازم باشد برای دفاع از خود از آن استفاده کرده و تردیدی نمی‌کنیم».

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با 423 رای موافق، و 2 رأی مخالف طرحی را تصویب کرد که خواستار شناسایی حوزه‌های قابل تحریم در برنامه موشکی ایران است. 

روزنامه یواس‌ای‌تودی می‌گوید اظهارات حسن روحانی می‌تواند روابط پرتنش فعلی میان ایران و آمریکا را بیش از پیش پیچیده کند، چرا که ترامپ، همین الان پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نکرده است. 

ایران و گروه 1+5 در سال 2015 به توافقی دست یافتند که قرار است در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها علیه این کشور را رفع کند. این توافق از ژانویه 2016 اجرایی شده است. 

به گزارش تسنیم، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند که آزمایش‌های موشکی ایران با قطعنامه شماره 2231 که برای تأیید برجام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده «مغایرت دارند.»

علی‌رغم این ادعاها، این قطعنامه ممنوعیتی برای آزمایش‌های موشکی ایران قائل نشده است. قطعنامه 2231، ایران را از کار بر روی «موشک‌هایی که برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای ساخته شده‌اند» منع می‌کند، این در حالی است که موشک‌های ایران برای این هدف ساخته نشده‌اند. 

پربیننده ترین خبرها