محتوای مذاکرات محرمانه ولایتی و حریری چه بود؟

محتوای مذاکرات محرمانه ولایتی و حریری چه بود؟
يکشنبه 14 آبان 1396 - 11:25

منبع آگاه گفت: پاسخ منفی ولایتی به درخواست‌های دیکته شده سعودی‌ها به حریری در خصوص حمایت ایران از یمن علت استعفای نخست‌وزیر لبنان بود.

العالم - ایران / سیاسی

فارس -- یک منبع آگاه نزدیک به ولایتی در خصوص استعفای نخست وزیر لبنان و محتوای مذاکرات محرمانه صورت گرفته بین مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب و سعد حریری گفت: نخست وزیر مستعفی لبنان که پیش از این ملاقات به عربستان سفر کرده بود جهت انجام این دیدار به بیروت بازگشت و بلافاصله پس از استماع موضع تهران مجددا به ریاض رفت و در آنجا استعفای خود را از رسانه های عربی اعلام کرد.

این منبع آگاه در خصوص این مذاکرات محرمانه فاش کرد: که در این دیدار حریری با طرح درخواست سعودی ها از دکتر ولایتی خواسته که ایران دست از حمایت از مردم مظلوم یمن بردارد و روابط خود را با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بهبود ببخشد.

وی گفت: مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ از حریری خواسته تا سعودی ها بمباران مردم بی گناه و حصر اقتصادی و دارویی این کشور را متوقف کنند تا مسیر گفتگو با ملت یمن باز شود.

وی افزود: درخواست نابجای حریری و سعودی ها این بود که جمهوری اسلامی ایران در موضوع یمن، جانب حق را رها کند اما چون ناامید شدند بلافاصله سعد حریری را به ریاض فراخواندند تا وی استعفای خود را در خارج از خاک لبنان اعلام نماید.

این منبع آگاه با اشاره به متن استعفای سعد حریری گفت: مشخص است که این متن از جانب سعودی ها به نخست وزیر مستعفی لبنان دیکته شده است.

وی افزود: حریری به نیابت از سعودی ها امیدوار بود پس از سفر مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری به لبنان بتواند جمهوری اسلامی ایران را از مخالفت با اقدامات ضد بشری عربستان در یمن از جمله بمباران زنان و کودکان بی گناه یمنی و محاصره غذایی و دارویی این کشور منصرف کند، اما با پاسخ منفی کشورمان مواجه شد.

این منبع آگاه با تاکید بر کمیاب شدن ضروری ترین داروها و مایحتاج غذایی در یمن گفت: همینک 700 هزار نفر در یمن مبتلا به بیماری وبا شده اند. جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست دست از حمایت این مردم مظلوم بردارد.

تکمیلی --ساعتی پس از انتشار این خبر سفارت ایران در بیروت خبر منتشره درباره محتوای مذاکرات محرمانه ولایتی و حریری را تکذیب کرد

سفارت ایران در لبنان اعلام کرد با توجه به حضور محمدفتحعلی، سفیر ایران در بیروت در ملاقات علی‌اکبر ولایتی با سعد حریری، مطالب منتشره توسط خبرگزاری فارس که به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به آقای ولایتی تحت عنوان محتوای مذاکرات محرمانه ولایتی و حریری درج شده است، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها