خبرنگار اعزامی العالم در استانبول:

مذاکره ایران با چین و روسیه پیش از 1+5

مذاکره ایران با چین و روسیه پیش از 1+5
جمعه 25 فروردين 1391 - 09:14

العالم، استانبول - هيأت ايراني مذاکره کننده با گروه 1+5 به رياست سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران وارد استانبول شد و انتظار مي رود پيش از مذاکره با گروه 1+5، با نمايندگان چين و روسيه ديدار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سعيد جليلي بامداد امروز جمعه به همراه علي باقري معاون خود و عباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه ايران وارد استانبول شد و هم اكنون در كنسولگري ايران در استانبول مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار العالم،پيش بيني مي شود كه هيأت ايراني امروز با هيأت هاي روسيه و چپن براي تبيين ديدگاه هاي خود پيش از برگزاري پنجمين دور مذاكرات 1+5 با ايران ديدار كند.

برپایه این گزارش،اگرچه مذاكرات قبلي ايران و 1+5 دستاورد مهمي نداشت، اما با توجه به آمادگي ايران براي همكاري در زمينه موفقيت مذاكرات آتي اميد زيادي به پنجمين دور مذاكرات بسته شده است و طرف مقابل نيز با توجه به اعلام آمادگي ايران بايد در ديدگاه هاي سياسي خود نرمش بيشتري نشان بدهد .

در حالی که گروه 1 + 5 ديدگاه واحدي درباره مساله هسته اي ايران ندارد و غرب خصوصاً آمريكا در اين باره نرمشي از خود نشان نمي دهد؛ اما چين و روسيه ديدگاه واضحي در اين خصوص دارند كه همان حمايت از برنامه هسته اي صلح آميز ايران است.

04/13-11:12

 

 



پربیننده ترین خبرها