خشونت های "روز شهدا" در تونس بررسی شد

خشونت های
جمعه 25 فروردين 1391 - 13:24

مجلس ملي موسسان تونس حوادث خشونت آميز در جريان تظاهرات بزرگداشت "روز شهدا" را در جلسه اي فوق العاده بررسي کرد.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد: دوشنبه گذشته تظاهرات مسالمت آميز سالروز بزرگداشت "شهدا" در تونس، با مداخله نيروهاي امنيتي به درگيري و خشونت كشيده شد.

"علی العریض" وزير كشور تونس در نشست مجلس ملی مؤسسان حوادث دوشنبه گذشته در پايتخت اين كشور و پيامدهاي آن را شرح داد و تاكيد كرد، اين وزارتخانه  كميته حقيقت ياب مستقلي را براي بررسي حوادث اخير در خيابان حبیب بورقيبه در پايتخت تونس، تشكيل داده است.

وزیر کشور تونس با اشاره به مسائلي كه باعث بروز درگيري ميان نيروهاي امنيتي و تظاهر كنندگان شده بود، گفت: نخبگان و برخي از خبرنگاران نيز در اين حوادث بي تاثير نبوده اند.

نمايندگان فراكسيون مخالف از وزير كشور خواستند عوامل بكارگيري افراطي خشونت عليه تظاهركنندگان و تلاش براي متفرق كردن آنان را توضيح دهد، و رسما در اين باره عذر خواهي كند.

"عصام الشابي" عضو فراكسيون دمكراسي در شوراي موسسان تونس در گفت وگو با خبرنگار العالم، صدور بيانيه اي را براي عذر خواهي از شهروندان به سبب هتك حرمت آنان، و نيز عذر خواهي از خبرنگاران به سبب بدرفتاری و جلوگيري از پوشش خبري حوادث دوشنبه گذشته، خواستارشد .

اما جنبش النهضه عقيده دارد که بهتر بود قانون منع تظاهرات در خيابان بورقيبه و ديگر خيابانها رعایت می شد؛ النهضه همچنین مخالفان را به بهره برداري و بزرگ نمايي حوادث روز دوشنبه متهم كرد.

"الصحبي عتيق" ریيس فراكسيون النهضه در شوراي موسسان تونس، گفت: حوادث روز دوشنبه بزرگ نمايي شده و در نوار ويدیويي كه از سوي وزير كشور ارائه شده است، برخي موارد عليه طرفهاي مشخص مورد توجه قرار گرفته است.

وي از وزير كشور تونس خواست به دور از مبالغه گویی، واقعيت را تشريح كند.

به گفته الصحبي عتيق تلاشي سازماندهی شده ای براي ايجاد تشويش و اغتشاش در كشور در جريان است.

 

13/04-09:52         



پربیننده ترین خبرها