خشم خانواده‌های شاهزادگان بازداشت شده از اقدامات بن‌سلمان

خشم خانواده‌های شاهزادگان بازداشت شده از اقدامات بن‌سلمان
سه شنبه 23 آبان 1396 - 10:08

در حالی که هیچ نشانی مبنی بر آزادی شاهزادگان بازداشت شده دیده نمی‌شود، خشم و عصبانیت خانواده شاهزادگان بازداشت شده در حال هرچه شدت گرفتن است.

العالم - عربستان سعودی

به نقل از روزنامه رای الیوم، هیچ نشانی از آزادی شاهزاگان بازداشت  شده در چارچوب سریال کنار زدن  مخالفان از سوی محمد بن سلمان دیده نمی شود و همین وضعیت موجب خشم و عصبانیت خانواده این شاهزادگان شده است.

این در حالی است که شاید محاکمه آنان در آغاز سال آینده میلادی انجام پذیر زمانی که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی به نفع پسرش از قدرت کنار رفته باشد.

دست داشتن خارجی‌ها در بازجویی شاهزادگان بازداشت شده

در این میان اخبار مبنی بر اینکه خارجی ها در بازداشت و بازجویی این شاهزادگان دست داشتند، خشم و عصبانیت  خانواده شاهزادگان را دو چندان کرده است.

10 روز از اقدام کمیته مبارزه با فساد به ریاست ولیعهد سعودی در بازداشت ده‌ها  شاهزاده و وزیران سابق سعودی به اضافه تعدادی از مسئولان بلند پایه و تاجران گذشته است، بدون اینکه این افراد به دادگاه فراخوانده شده و به شکل رسمی اظهارات آنان شنیده شود.

در این میان مسئولان سعودی اعلام کردند که بازداشت ها در ارتباط با پرونده های فساد صورت گرفته است و تحقیق در مورد آن طولانی مدت است، حال آنکه انتظار می رفت بازداشت شدگان در برابر دادستان کل و قاضی بازپرس حضور یافته و زمینه حضور وکلای مدافع برای آنان فراهم شود اما این اتفاق نیفتاد و مسئولان قضایی تاریخی را برای محاکمه و یا دست کم ملاقات آنان با وکلای مدافع مشخص نکردند و حتی به خانواده ها اجازه ندادند با آنان ملاقات داشته باشند.

اما  منابع نزدیک به خاندان حاکم سعودی از خشم گسترده در بین خانواه شاهزادگان بازدشت شده خبر دادند زیرا در شرایطی که همچنان از کابوس بازداشت آنان رنج می بردند، اخباری شنیده می شود مبنی بر اینکه نیروهای ویژه بیگانه به ریاست یک افسر سعودی این افراد را بازداشت کردند حال انکه مسئولان سعودی نیز خبر دستگیری شاهزادگان به دست نیروهای بیگانه را تکذیب نکردند.

محمد بن سلمان نیز به ملاقات نزدیکان بازداشت شدگان به آنان اشاره ای نداشته و فقط نمایندگان او به ذکر این موضوع اکتفا می کنند که عدالت مسیر طبیعی خود را طی می کند و امیران بازداشت شده در هتلی لوکس به سر می برند نه در زندان در کنار عموم  زندانیان.

خانواده شاهزادگان بازداشت شده از پادشاه کمک نمی‌خواهند

در این میان خانواده شاهزادگان با نفوذ ترجیح داده اند با ملک سلمان در خصوص پرونده بازداشت ها صحبتی نداشته باشند زیرا او را بی اراده دانسته و معتقدند پسرش محمد بن سلمان است که حرف اول و أخر را می زند.

به هر حال پیش بینی ها حاکی از این است که احتمال دارد ولیعهد پس از رسیدن به پادشاهی در پایان ماه آینده میلادی و یا آغاز سال جدید، شاهزادگان بازداشت شده را به شکل مشروط و با محدود کردن آزادی های آنان آزاد کند از جمله اینکه آنان را تحت حصر خانگی قرار دهد و به این ترتیب جلوگیری از هرگونه مخالفت در بین خاندان حاکم را تضمین کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها