ضرورت خلع سلاح تروریست ها برای صلح در سوریه

ضرورت خلع سلاح تروریست ها برای صلح در سوریه
جمعه 25 فروردين 1391 - 16:25

استاد رسانه دانشگاه دمشق بر لزوم پافشاري شوراي امنيت بر خلع سلاح گروههاي تروريستي به منظور بازگرداندن ثبات به سوريه تاكيد كرد و گفت که پيوستن به گفتگو و روند سياسي تنها راه خروج از بحران سوريه است.

"ابراهيم زعير" روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: مردم سوريه مي خواهند بحران اين كشور به پايان برسد، اما اين امر شرطهاي مشخصي دارد كه اولين آن خلع سلاح گروههاي تروريستي است كه هرلحظه ممكن است فعاليت خود را از سرگیرند.

وی افزود: اين گروههای مسلح تروریست هيچ اصولی  ندارند و به هیچ قانونی پایبند نیستند، به همين علت براي برقراري آرامش و صلح در سوريه، بايد به كشورهايي كه از اين گروهها حمايت تسليحاتي مي كنند، برخورد کرد. 

زعیر تصريح كرد :منطقي است كه همه از جمله شوراي امنيت از اين گروه ها بخواهند سلاح را كنار بگذارند، زيرا شكي نيست كه بازگرداندن آرامش و ثبات به سوريه، به نفع سوريه و مردم اين كشور است.

ابراهیم زعير خاطرنشان کرد: همه كساني كه سوريه را هدف قرار مي دادند، شكست خورده اند و روند سرنگوني نظام با شكست مواجه شده است و تنها راه برون رفت از بحران سوريه، پيوستن به گفتگو و روند سياسي است.

استاد رسانه در دانشگاه دمشق افزود: تصميماتي كه صادر شده است براي همه و مخالفان امكان مشاركت طبيعي در عرصه سياسي از جمله حق تظاهرات براساس قانون را فراهم كرده است.

وی با اشاره به اينكه دمشق اساسا با حضور ناظران بين المللي موافقت كرده است، اظهار داشت: هماهنگي كامل ناظران با مقامات سوريه براي حفظ امنيت آنها در برابر برخي گروههاي مسلح ضروري است تا به نتايج واقعي دست يابند و با چشمان خود ببينند كه چه كسي به طرح كوفي عنان پايبند است. 

ابراعیم زعیر تاكيد كرد: سوريه به انجام ماموريت اين كميته ها به كاملترين شكل كمك خواهد كرد تا به بازگرداندن ثبات و آرامش به سوريه كمك كنند.

 

11:38 – 13/04



پربیننده ترین خبرها