احتمال فراخواندن پادشاه بحرين به انگليس

احتمال فراخواندن پادشاه بحرين به انگليس
شنبه 26 فروردين 1391 - 07:14

فعال رسانه اي بحريني گفت: مطبوعات انگليس توجه ويژه اي به موضوع عبدالهادي الخواجه و همچنين برگزاري مسابقات فرمول يك در بحرين مبذول كرده اند و احتمال دارد پادشاه بحرين براي گفت و گو در اين خصوص به انگليس فراخوانده شود.

"عباس بوصفوان" شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد كه اعتصاب غذاي عبدالهادي الخواجه سهم به سزايي در افزايش فشارهاي بين المللي بر رژيم آل خليفه داشته است.

عبدالهادي الخواجه فعال حقوقي بحريني بيش از دو ماه است كه در اعتصاب غذا به سر مي برد و وضعيت جسمي او به شدت وخيم اعلام شده به طوري كه از زندان به بيمارستان نظامي منتقل شده است.

بوصفوان اظهار داشت: شماري از معترضان در مقابل ساختمان مسابقات اتومبيل راني فرمول يك تحصن كرده اند تا به اين وسيله اعتراض خود را به برگزاري اين مسابقات در بحرين اعلام كنند.

فعال رسانه اي بحريني گفت: از سوي ديگر علي مشيمع و موسي عبدعلي به تحصن خود در مقابل سفارت آمريكا در لندن ادامه داده اند.

موسي عبد علي به همراه علي مشيمع پسر "حسن مشيمع" رهبر زنداني جنبش "الحق" بحرين از مدتي پيش در مقابل سفارت آمريكا در لندن تحصن كرده اند. آنان از يك هفته قبل نيز اعتصاب غذاي خود را در همبستگي با زندانيان سياسي بحرين و بويژه عبدالهادي الخواجه از فعالان سرشناس حقوق بشر آغاز كرده اند.

فعال رسانه اي بحريني افزود: در اين ميان در بحرين نيز بزرگداشت هايي براي شهيد كريم الفخراوي و علي صقر و شمار ديگر از شهداي انقلاب برگزار شده است و اين بزرگداشت ها با شهادت اخير احمد اسماعيل همزمان شد.
 
بوصفوان خاطر نشان كرد: مردم بحرين در خارج از كشور حضوري فعال در اعمال فشار بر رژيم از طريق برگزاري تظاهرات و اعتراضات و اعتصاب غذا دارند.

اين فعال رسانه اي بحريني در ادامه گفت: اعتصاب غذاي الخواجه سهم بسيار زيادي در افزايش فشارهاي بين المللي بر رژيم آل خليفه داشت به همين سبب رژيم بحرين مجبور شد از مزدوراني با لباس هاي شخصي براي حمله به مردم استفاده كند.
 
بوصفوان سپس با زيرسوال بردن اعتبار قوه قضاييه بحرين افزود: گزارش شريف بسيوني رييس كميته حقيقت ياب بحرين، به صراحت قوه قضاييه را شكست خورده توصيف و تاكيد كرده بود كه قوه قضاييه در شكنجه زندانيان سهيم است و به هيچ وجه به مسووليت ها و تعهدات خود در قبال سازمان ها و معاهدات بين المللي پايبند نيست.
04- 15-22

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها