واکنش خرازی به مواضع ضد ایرانی فرانسه/پاکسازی آخرین پایگاه داعش در سوریه

واکنش خرازی به مواضع ضد ایرانی فرانسه/پاکسازی آخرین پایگاه داعش در سوریه
دوشنبه 29 آبان 1396 - 16:10

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به مواضع ضد ایرانی فرانسه گفت: فرانسوی ها برپایه تحلیل های غلط موضع می گیرند؛ واقعیت منطقه تغییر کرده است و آنها باید سیاست های خود را بر اساس واقعیت های منطقه اتخاذ کنند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سیدکمال خرازی روز دوشنبه در حاشیه مراسم ختم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع ضد ایرانی فرانسه در جمع خبرنگاران افزود: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اشتباه می کند و آنها در جریان آنچه در سوریه گذشت باتوجه به سبقه سنتی که داشتند وظایفشان در قبال سوریه را انجام ندادند و اتفاقا لبنانی ها در این خصوص گلایه نیز داشتند.
خرازی بیان کرد: فرانسوی ها امروز برای جبران این عقب ماندگی خود اشتباه دیگری را مرتکب می شوند و برپایه تحلیل های غلط موضع می گیرند واقعیت منطقه تغییر کرده است و آنها باید سیاست های خود را براساس واقعیت های منطقه اتخاذ کنند.
وی در خصوص نشست اخیر اتحادیه عرب نیز اظهار داشت: اینها بیشتر نمایشی است؛ یعنی نمایشی که به جایی نمی رسد.

پاکسازی آخرین پایگاه داعش در سوریه
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین در مورد آزادسازی و پاکسازی شهر بوکمال در شرق سوریه از لوث تروریست های داعش گفت: آخرین پایگاه فعال داعش بود و در عراق هم قبلا تکلیف روشن شده بود که به معنای پیروزی بسیار بزرگی است.
خرازی ادامه داد: سردار سلیمانی قول داده بود و بموقع این جریان به اتمام رسید.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: این به معنای تمام شدن داعش نیست و باید به فکر حمایت هایی که عربستان و آمریکا از آن ها می کنند باشیم.

پربیننده ترین خبرها