ادعای نویسنده مصری

اخوان المسلمین کم اعتبار شده است

اخوان المسلمین کم اعتبار شده است
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 14:54

يک نويسنده و تحليل گر مصري گفت که اخوان المسلمين، اندکي از اعتبار و جايگاه مردمي خود را با پافشاري بر دستيابي به همه پست ها و قواي حكومت از دست داده است.

"جمال الدين حسين"، روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت

با اشاره به اینکه محمد مرسی نامزد جدید اخوان به اندازه خیرات الشاطر نامزد رد صلاحیت شده این گروه از محبوبیت برخوردار نیست، تصریح کرد : رد صلاحيت 10 نفر از نامزدها كه برخي از آن ها داراي جايگاه خوبی بودند آسيبي به خود آن ها و گروه هاي سياسي حامي شان وارد كرد و اکنون رقابت هاي جدی انتخابات تنها محدود به 4 نفر از نامزدها شده است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصری توضیح داد: این نامزدها عبارتند از "عبد المنعم ابو الفتوح"، كه برخي از آراء اخوان را نيز كسب خواهد كرد، عمرو موسي؛ وي با اين استدلال كه از رژيم مبارك جدا شد از پس مانده هاي رژيم شناخته نشد،حمدين صباحي، نماينده جريان ناصري مصر و محمد مرسي، از اخوان المسلمین.

حسین رد صلاحيت خيرت الشاطر، نامزد اخوان المسلمين،را ضربه اي به اين گروه دانست و گفت: اين گروه مي داند كه نامزد دومش، محمد مرسي، از جايگاه خيرت الشاطر برخوردار نيست؛ اما نمي دانند كه مقداري از اعتبار و جايگاه مردمي خود را نیز با پافشاري بر دستيابي به همه پست ها و قواي حكومت از دست داده اند.

وی، افزود: بعد از دستيابي اخوان به اكثريت در پارلمان و كسب رياست هر دو مجلس نمایندگان و شورا قطعي شد كه آنها پس از مرحله انتقالي، دولت را تشكيل خواهند داد و اكنون از تصميم قبلي شان مبني بر عدم نامزدي براي انتخابات رياست جمهوري عقب نشيني كرده اند.

این کارشناس مصری مدعي شد كه شوراي نظامي همانگونه كه رئيس آن تاكيد كرده است موضع برابري در قبال همه نامزدها دارد و به مردم وفادار است نه به واشنگتن و از کاخ سفید يا جاي ديگري دستور نمي گيرد.

جمال الدين حسين با اشاره به اینکه شوراي نظامي به برنامه تسليم قدرت به رئيس جمهور منتخب، قبل از جولاي سال جاري، متعهد است و بخش اعظم اين كار انجام شده است، اتهامات خيرت الشاطر نامزد اخوان را به شوراي نظامي مبني بر اين كه اين شورا نمي خواهد قدرت را ترك كند، دليل رد صلاحيت وي از دانست.

حسين موضع حازم ابو اسماعيل دیگر نامزد رد صلاحیت شده انتخابات مصر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اين تصميم سياسي كاري نيست و منطبق بر قانون است، زيرا قانون مي گويد كه نبايد نامزد يا يكي از والدينش داراي تابعيت غير مصري باشند.

وي احتمال معرفي نامزد واحد از سوي جريان هاي انقلابي را براي انتخابات رياست جمهوري بويژه بعد از خروج عمر سليمان از عرصه رقابت ها و منتفي شدن نياز به معرفي يك نامزد براي مقابله با وي بعيد دانست.

نویسنده و تحلیلگر مصری مسئله كميته موسسان و تدوين قانون اساسي را معضل و مشكل بزرگي ندانست و گفت که مشكل اصلي همان اختيارات رئيس جمهور و رابطه اش با دولت است؛ نوشتن قانون اساسي نياز به زمان طولاني ندارد و مي توان در همان روز انتخابات رياست جمهوري آن را به همه پرسي گذاشت.

حسین جمال الدين هر گونه احتمال عدم برگزاري انتخابات در موعدش را رد كرد و گفت: رئيس جمهور جديد مي تواند در اوایل ماه جولای در برابر ملت به قانون اساسي سوگند یادکند.

04/18-22:36

پربیننده ترین خبرها