بروز نشانه هاي بيداري اسلامي درامارات

بروز نشانه هاي بيداري اسلامي درامارات
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 08:48

روزنامه نگار مصري جنبش" درخواست براي اصلاحات سياسي" در امارات را در چارچوب بهار عربي و بيداري اسلامي در منطقه ارزيابي كرد.

عادل الجوجري سردبير روزنامه النور مصر دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، اقدام دولت امارات در سلب تابعيت فعالان سياسي اين كشور را محكوم كرد.

وي افزود: اقدام دولت امارات غيرقانوني است و نمونه آن در هيچ كجاي دنيا يافت نمي شود.

نيروهاي امنيتي امارات به تازگي شيخ سلطان بن كايد القاسمي پسر عموي حاكم امارت راس الخيمه را درپي درج مقاله اي در دفاع از هفت شهروند اماراتي سلب تابعيت شده دستگير كردند.

اين هفت شهروند اماراتي به خاطر درخواست براي اصلاحات سياسي در اين كشور سلب تابعيت شدند.

القاسمي از خليفه بن زايد آل نهيان خواستار بازنگري در وضعيت اين شش فعال اماراتي شده بود و دستگاه امنيتي امارات را به اعمال فشار و باج خواهي از جنبش اصلاحات در اين كشور متهم كرده بود.

الجوجري سردبير روزنامه النور مصر در ادامه گفت وگو با العالم خاطرنشان كرد: رويدادهاي امارات خارج از چارچوب بهار عربي و بيداري اسلامي و خواست مردم براي برخورداري از كرامت، آزادي و حقوق بشر نيست و نخبگان امارات خواهان برقراري دموكراسي هستند و نسل جديد بدنبال دموكراسي و آزاديهاي سياسي و حقوق خويش است.

وي تصريح كرد: جوانان فرهيخته امارات و در كل مردم اين كشور نيازمند احزاب و نهادهاي اجتماعي و سياسي، پارلمان منتخب، مطبوعات آزاد و ارتباط با جهان هستند اما مسئولان امارات طرح بازداشت وبلاگ نويسان و سلب تابعيت فعالان سياسي را در دستور كار خود قرار داده اند.

الجوجري تاكيد كرد: شهروندان اماراتي نه تنها حق دارند كه درباره تصميمات حكومت اظهار نظر كنند بلكه در اتخاذ اين تصميمات سهيم باشند و امارات امكانات لازم را براي ايجاد نظامي دموكراتيك كه به حقوق مردم احترام بگذارد، دارا است.

-22-19:05

پربیننده ترین خبرها