ضمن حمایت از برجام

سفیر انگلیس در کویت: ایران همچنان منبع تهدید است

سفیر انگلیس در کویت: ایران همچنان منبع تهدید است
دوشنبه 13 آذر 1396 - 11:53

سفیر انگلیس در کویت ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای ایران، گفت که ایران همچنان منبع تهدید نه تنها برای منطقه بلکه فراتر از آن است.

العالم- ایران/ سیاسی 

«مایکل داون پورت» سفیر انگلیس در کویت می‌گوید که نگرانی‌های قدیمی کشورش درباره مداخله‌های ایران در منطقه همچنان پابرجاست و ایران همچنان منبع تهدید نه تنها برای کشورهای منطقه بلکه فراتر از آن است.

داون پورت در مصاحبه با روزنامه «الأنباء» کویت تصریح کرد: «ما معتقدیم که توافق هسته‌ای ایران مهم و ضروری است و ما با قدرت از آن حمایت می‌کنیم اما در عین حال نگرانی‌های کشورهای منطقه از مداخله‌های ایران در امور داخلی کشورهای همسایه و برنامه موشکی ایران را درک می‌کنیم».

سفیر انگلیس در کویت همچنین گفت که تجهیز سلاح حوثی‌ها بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت است و بایستی برای توقف عملیات قاچاق سلاح برای این گروه اقدام شود.

سفیر انگلیس در کویت همچنین از تلاش‌های کویت برای حل بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این بحران هر چه زودتر حل شود به خصوص اینکه کویت اواخر سال جاری ریاست شورای همکاری خلیج‌فارس را بر عهده می‌گیرد.

وی در خصوص وضعیت سوریه نیز تأکید کرد که «ما خواهان آن هستیم که یک دوره انتقالی در سوریه بدون بشار اسد را شاهد باشیم تا اینکه این دوره به یک دولت منتخب ملت سوریه منتهی شود و انسجام دولت حفظ و درگیری‌ها پایان یابد».

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها