رژيم صهيونيستی به شدت از اتحاديه اروپا انتقاد كرد

رژيم صهيونيستی به شدت از اتحاديه اروپا انتقاد كرد
سه شنبه 14 آذر 1396 - 01:14

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به علت تصمیم سفیر اتحادیه اروپا برای شرکت در رویدادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد اشغال کرانه باختری به دست این رژیم به شدت از اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، این تنش در آستانه سفر هفته آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به بروکسل و دیدار با وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد شد.
امانوئل ناشون سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در گفتگویی با روزنامه هاآرتص گفت مردم اروپا به علل ناشناخته فکر می کنند راهی که می توانند به قلب های مردم اسرائیل وارد شوند این است که به صورت آنها تف کنند.
اشاره وی به نمایشگاهی بود که قرار است تصاویری از پنجاه فلسطینی متولد سال 1967 زمانی که اسرائیل اشغال کرانه باختری را شروع کرد، را به نمایش بگذارد. 
یک مقام اتحادیه اروپا گفت امانوئل جیائوفرت سفیر این اتحادیه در اسرائیل در راستای بخشی از روز بین المللی حقوق بشر در روز سه شنبه از این نمایشگاه که در یافا برگزار می شود دیدن خواهد کرد.
نتانیاهو در ماه آوریل در اقدامی کم سابقه از دیدار با زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان به علت خودداری وی از لغو دیدار با گروه های حقوق بشری منتقد اسرائیل خودداری کرد.
گفتگوی نتانیاهو با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در یازدهم دسامبر غیررسمی محسوب می شود و هدف از آن گفتگو بر سر تنش های ناشی از افزایش شهرک سازی های اسرائیل است.
چندین دولت اروپایی ماه ها است به علت عدم توافق میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر چگونگی محکوم کردن شهرک سازی های اسرائیل و ابراز نارضایتی از تلاش های ناکام صلح، از تایید نشست رسمی با دولت اسرائیل خودداری کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها