اردوغان، رژیم صهیونیستی را دولت تروریستی و کودک‌کش خواند

اردوغان، رژیم صهیونیستی را دولت تروریستی و کودک‌کش خواند
يکشنبه 19 آذر 1396 - 17:51

رئیس‌جمهور ترکیه که در روزهای اخیر بارها مخالفتش را درباره رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، امروز یکشنبه این رژیم را دولت تروریستی و کودک‌کش خوانده است.

العالم - ترکیه

 رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی رژیم صهیونیستی را «کودک کُش» و «تروریستی» خوانده است.

به دنبال اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، مقامات کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی علیه این اقدام موضعگیری‌های مختلفی کرده‌اند.

مقامات ترکیه هم که بارها مخالفت خود را با چنین اقدامی اعلام کرده‌اند، در رد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، خواستار برگزاری نشست اضطراری رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شدند.

حالا رسانه‌های خبری از قبیل خبرگزاری فرانسه، از اظهارنظر تند رئیس‌جمهور ترکیه علیه رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، رجب طیب اردوغان، رژیم صهیونیستی را «دولتی تروریستی» و «کودک کش» خوانده است. 

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده که این کشور «از همه ابزارها برای جنگیدن» با به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: «فلسطین، قربانی بی‌گناهی است. ما بیت‌المقدس را در دست دولتی که کودکان را می‌کشد، رها نخواهیم کرد».

اردوغان در نشست حزب عدالت و توسعه در استان «سیواس» ادامه داد: «ما به همه مخاطبان‌مان توضیح دادیم که تصمیم آمریکا(درباره بیت‌المقدس) مطابق قوانین بین‌الملل، دیپلماسی یا انسانیت نیست».

اردوغان با اشاره به اجلاس اضطراری آتی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول افزود: «ما با نقشه راهی که در نشست سازمان همکاری اسلامی ایجاد خواهیم کرد، نشان خواهیم داد که اجرای این تصمیم(به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل) آسان نخواهد بود».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها