سرنوشت گردشگردان ترکیه ای بازداشت شده در سرزمین های اشغالی

سرنوشت گردشگردان ترکیه ای بازداشت شده در سرزمین های اشغالی
يکشنبه 3 دی 1396 - 04:07

دادگاهی در فلسطین اشغالی شنبه حکم آزادی سه گردشگر ترکیه را که روز جمعه بازداشت شده بودند صادر کرد.  

این سه تبعه ترکیه در پی حادثه ای که پس از نماز جمعه در صحن مسجد الاقصی در قدس اشغالی رخ داد بازداشت شده بودند.  
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، میکی روزنفیلد سخنگوی رسمی پلیس اسرائیل به فرانس پرس گفت این سه تبعه ترکیه روز جمعه به علت دخالت در درگیری ها در بخش قدیمی قدس پس از مراسم نماز بازداشت شدند.
تصاویر ویدئویی درگیری میان افرادی با لباس پرچم ترکیه و پلیس اسرائیل در بخش قدیمی قدس در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. این منبع تصریح کرد افراد بازداشت شده در دادگاه حاضر خواهند شد.
آنها به علت حمله به پلیس و مقاومت در هنگام بازداشت ، دستگیر شدند.  
اما دادگاه کیفری قدس در جلسه شامگاه شنبه خود تصمیم گرفت آنها را آزاد کند و درخواست پلیس را برای تمدید بازداشت آنها برای چهار روز دیگر رد کرد.  
نیک کوافمن وکیل آنها به فرانس پرس گفت : دادگاه ادله پلیس را مبنی بر اینکه این سه تبعه ترکیه می توانند بر تحقیقات پلیس تاثیر داشته باشند و تهدیدی برای جامعه به شمار می آیند رد کرد.  
وی افزود : مشخص است که این مسئله ، مسئله ای با اتهامات سیاسی است و قاضی تصمیم گرفت آنها را آزاد کند.  
همچنین خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه اعلام کرد دو نفر از بازداشت شدگان دارای تابعیت مضاعف بلژیکی-ترکیه ایی هستند. این منبع تصریح کرد این افراد به سبب تهاجم به پلیس و مقاومت در مقابل پلیس اسرائیل بازداشت شدند ، نفر سوم نیز به سبب برهم زدن نظم عمومی و شرکت در تظاهرات غیرقانونی بازداشت شد.
ترکیه از جمله کشورهایی است که اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد. در پی اعتراضات به این موضوع در قدس ، غزه و کرانه باختری اشغالی 11 فلسطینی به شهادت رسیدند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه 10 دسامبر در سخنانی اسرائیل را کشور تروریست و کودک کش توصیف و اعلام کرد با تمام ابزار ها با به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مقابله خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها