حمله انصارالله به تانکرهای نفتی ائتلاف سعودی/ ریاض بار دیگر ایران را متهم کرد

حمله انصارالله به تانکرهای نفتی ائتلاف سعودی/  ریاض بار دیگر ایران را متهم کرد
چهارشنبه 6 دی 1396 - 13:54

سفیر عربستان در قاهره، به دنبال حمله انصارالله یمن به تانکرهای نفتی ائتلاف عربی درگیر جنگ با یمن، بار دیگر ادعاهای واهی کشورش را تکرار و مدعی شد که این اقدام با تحریک ایران انجام شده است.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش اسپوتنیک، سفیر عربستان در قاهره بار دیگر ادعاهای بی‌اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت: حمله انصارالله یمن به تانکرهای نفتی ائتلاف عربی با تحریک ایران انجام شده است.

به گزارش روزنامه سعودی «عکاظ»، احمد عبدالعزیز قطان، سفیر عربستان در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب گفته است که رییس یک روزنامه ایرانی به انصارالله یمن پیشنهاد داده تا تانکرهای نفتی وابسته به ائتلاف عربی و به خصوص عربستان را که از خلیج عدن می‌گذرند، مورد هدف قرار دهد.

سفیر سعودی با تکرار ادعای خود گفته است که "این اظهارات کارنامه سیاه ایران در حمایت از تروریسم را نشان می‌دهد. ایران تروریسم را در تمام کشورهای منطقه منتشر می‌کند و نمی‌تواند روزی را سپری کند مگر اینکه در آن تروریسم و افراط‌گرایی را به کشورهای منطقه صادر کند."

مقامات عربستان در حالی ایران را به حمایت از افراطی گری و تروریسم متهم می کنند که که تهران در برابر تروریست های دست پرورده ریاض در عراق و سوریه، به بزرگ ترین پیروزی ها دست یافته و با همکاری هم پیمانان خود گروه های تروریستی را در این کشورها مضمحل کرده است.

از سوی دیگر عربستان سعودی و ائتلاف به اصطلاح عربی آن، با دخالت در یک کشور مستقل حملات خونبار و در حد جنایت جنگی را دریمن به راه انداخته اند به طوری که کشتار زنان، کودکان و کهنسالان و همچنین محاصره اقتصادی و حمله به زیرساخت ها و بیمارستان های یمن، صدای سازمان های بین المللی را در آورده است.

پربیننده ترین خبرها