چطور می‌توان آمریکا را مجبور کرد خاک سوریه را ترک کند؟

چطور می‌توان آمریکا را مجبور کرد خاک سوریه را ترک کند؟
جمعه 8 دی 1396 - 19:05

به عقیده یک کارشناس روس، باید از ارتباط آمریکا با تروریست‌های داعشی برای متقاعد کردن مقامات واشنگتن برای نشستن بر سر میز مذاکره و مجبور کردن آنها برای ترک سوریه استفاده کرد.

العالم- سوریه 

به نقل از روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، "آلکسی لئونکوف" کارشناس  مسائل نظامی روس معتقد است که استفاده از روابط آمریکا با گروه تروریستی داعش، یکی از راههایی است که می تواند آمریکایی‌ها را مجبور سازد تا دمشان را برداشته و از سوریه خارج شوند.

چند رسانه گروهی خارجی، چهارشنبه، 27 دسامبر خبر دادند که سامانه های ضدموشکی «پانسیر-سی1» روسیه موفق شدند دو موشک شلیک شده از طرف تروریستها به سمت پایگاه هوایی حمیمیم در خاک سوریه را ردگیری و نابود کنند. نشریه عرب زبان «المصدر» هم خبر داد که یک موشک تروریستها نیز در نزدیکی شهر "جبلا" در استان لاذقیه سوریه قبل از رسیدن به فرودگاه بین المللی این منطقه منفجر و نابود شد.

"آلکسی لئونکوف" کارشناس نظامی روس در گفت‌وگو با روزنامه «پراودا» گفته است: «سه نوع موشک، از جمله موشکهای ضدتانک، موشکهای زمین به هوا یا موشکهای دست ساز وجود دارند که ممکن است از سوی تروریستها شلیک شده باشد تا به تاسیسات روسی در مناطق مسکونی سوریه حمله کنند. آنها پیش از این نیز از موشکهای دست ساز در حمله به نیروهای دولتی سوریه استفاده کرده بودند.»

این کارشناس توضیح داد: «البته سامانه های پانتسیر روسی قادر هستند تا بطور همزمان 12 هدف در فاصله 15 کیلومتری و در ارتفاع دو کیلومتری را نابود کند. و روسیه 3 الی 4 سامانه از این نوع را در سوریه در اختیار دارد که اهداف واحدی با سامانه دفاع ضدهوایی اس-400 را هدف قرار می دهند و بدین ترتیب پوشش هوایی قابل اطمینانی را برای تاسیسات نظامی روسی در این کشور بوجود آورده اند.»

به عقیده لئونکوف، می توان با ائتلاف آمریکایی که بطور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، از طریق راههای دیپلماتیک و مطرح کردن مسئله لزوم خروج آنها از سوریه برخورد کرد. البته در این رابطه نمی توان روی مخالفتهای داخلی در ایالات متحده حساب کرد، برای اینکه تعداد نیروهای آمریکایی شرکت کننده در عملیات نظامی در سوریه بسیار کم هستند. به همین دلیل برخی کشورهای منطقه و روسیه و البته با حمایت چین، باید تلاش مضاعفی را برای این منظور آغاز کنند و بهترین راه نیز فاش کردن همکاریهای آمریکا با گروه تروریستی داعش است.

این کارشناس افزود: «مقامات وزارت دفاع و وزارت امور خارجه روسیه دائما حقایقی را در رابطه با ارتباط آمریکا با داعش اعلام کرده اند و آمریکایی‌ها دیگر بسیار سخت می توانند چهره صلح طلب خود را در این قضیه حفظ کنند. دونالد ترامپ بسیار تلاش می کند تا روسیه را وادار به سازش و معامله ای بر سر سوریه کند. همین مسئله احتمالا می تواند بهترین راه باشد برای اینکه مقامات واشنگتن بر سر میز مذاکره نشسته و در خصوص اینکه نیروهایشان دم خود را روی کولشان گذاشته و سوریه را ترک کنند، موافقت کنند.»

تسنیم 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها