شهادت 98 فلسطینی و هلاکت 22 صهیونیست در سال 2017

شهادت 98 فلسطینی و هلاکت 22 صهیونیست در سال 2017
يکشنبه 10 دی 1396 - 17:31

در سال ۲۰۱۷ میلادی، در ادامه درگیری‌های فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در مجموع ۹۸ تن به شهادت رسیده و ده‌ها هزار تن زخمی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

 از ۹۸ شهید سال جاری میلادی  ۳۷ تن در کرانه باختری، ۹ تن در قدس، ۴۶ تن در نوار غزه، ۶ تن در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ و ۲ شهید هم اردنی بودند.

همچنین از این تعداد ۱۳ تن کودک و ۵ تن زن بوده‌اند. بدین گونه شمار شهدای انتفاضه قدس از اکتبر ۲۰۱۵ تا پایان سال جاری به ۳۶۶ تن رسید.

از سویی، در سال جاری ۴۰۴ عملیات مقاومتی از سوی فلسطینیان انجام شد که طی آن ۲۲ نظامی و شهرک نشین اسرائیلی کشته شده و ۳۹۷ تن دیگر زخمی شدند. (طبق اعترافات مراجع رسمی رژیم صهیونیستی)

مهم‌ترین عملیات سال ۲۰۱۷، "عملیات شهید فادی قنبر" در شهرک "جبل المکبر" در قدس اشغالی بود که به کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر انجامید.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اشغالگران صهیونیست در سال ۲۰۱۷ به بازداشت فرزندان ملت فلسطین شدت بخشیدند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین امروز (یکشنبه) طی بیانیه‌ای ضمن اشاره به این مطلب، تاکید کرد: این بازداشت‌ها با هدف سرکوب قیام‌های مردمی صورت می‌گیرد؛ قیام‌هایی که با هدف اعلام مخالفت با سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ دست به ۶۵۰۰ مورد بازداشت زدند که در میان بازداشت شدگان ۱۶۰۰ کودک و ۱۷۰ زن و دختر دیده می‌شود.

"ریاض اشقر" پژوهشگر مرکز مطالعات اسرای فلسطین تصریح کرد: دشمن صهیونیستی با این بازداشت ها درصدد سرکوب قیام ها و انتفاضه‌های مردم فلسطین است.

وی خاطرنشان ساخت: بخش اعظم این بازداشت‌ها در شهر قدس صورت گرفت و تعداد بازداشت شدگان در این شهر به ۲۱۰۰ مورد می‌رسد، شهر الخلیل به لحاظ تعداد بازداشت ها در جایگاه دوم قرار دارد و تعداد بازداشت شدگان در آن به ۱۴۰۰ مورد می‌رسد.

وی اظهار داشت که تعداد کودکان بازداشت شده به دست نظامیان اسرائیلی در سال یاد شده به ۱۶۰۰ مورد می‌رسد، در میان این کودکان تعدادی حتی زیر ۱۰ سال می باشند. 

اشقر همچنین گفت که ۹ تن از نمایندگان پارلمان فلسطین و ۱۴۰۰ آزاده فلسطینی و ۱۸۵ بیمار فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برند. 

این پژوهشگر تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ اقدام به صدور ۱۰۸۶ مورد حکم بازداشت موقت علیه اسرای فلسطینی کرد.

اشقر تصریح کرد: در سال مورد بحث ۳ اسیر فلسطینی به شهادت رسیدند و بدین گونه تعداد شهدای جنبش اسرای فلسطین به ۲۱۲ تن رسید.

سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطین همچنین گفت: اشغالگران صهیونیست در سال ۲۰۱۷ به صدور حکم حبس ابد علیه اسرای فلسطینی شدت بخشیدند و ۱۵ اسیر فلسطینی را به اتهام حضور در عملیات های مقاومتی به حبس ابد محکوم کردند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها