تشكيل جبهه ملي دربرابرنامزد رژيم مبارك

تشكيل جبهه ملي دربرابرنامزد رژيم مبارك
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 15:11

قاهره (العالم)- نامزد گروه اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر تشكيل جبهه اي ملي عليه احمد شفيق از بقاياي رژيم سابق اين كشور را خواستار شد.

به گزارش يكشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از قاهره پايتخت مصر، محمد مرسي نامزد راه يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوري از گروه اخوان المسلمين، با اشاره به حضور احمد شفيق نخست وزير دوره حسني مبارك در انتخابات مرحله دوم ، تشكيل جبهه اي ملي را عليه بقاياي رژيم مبارك خواستار شد.

همچنين حمدين صباحي نامزد ناصري ها در مصر نيز با بازگشت شخصيت ها و بقاياي رژيم سابق به راس قدرت مخالفت كرد و از تصميم خود براي شكايت عليه تخلف هاي انتخاباتي خبر داد.

احمد شفيق كه از شخصيت هاي اصلي و محوري رژيم حسني مبارك در مصر بود ، ادعا كرده است كه از انقلاب مردم مصر و جوانان انقلابي حمايت خواهد كرد.

وي در نشستي مطبوعاتي خطاب به اعضاي جنبش 6 آوريل گفته بود جوانان انقلابي كه خواهان تشكيل نهادهايي مورد اعتماد هستند ، انقلاب از شما ربوده شده است ؛ انقلابي كه آنرا به راه انداختيد ، از شما ربوده شد و من به شما تعهد دادم و اكنون نيز تعهد مي دهم كه ثمره انقلاب را به شما بازگردانم .

احمد ماهر موسس جنبش 6 آوريل مصر در مصاحبه با خبرنگار شبكه العالم ضمن محكوم كردن اظهارات احمد شفيق ، گفت: شفيق نماينده رژيم سابق مصر است و انقلاب مردم مصر را به رسميت نمي شناسد.

وي خواستار تشكيل جبهه اي ملي عليه بقاياي رژيم سابق براي سرنگوني نهايي رژيم مبارك شد و افزود: جبهه اي واقعي براي مقابله با بقاياي فساد و رژيم سابق و سرنگون كردن نهايي اين رژيم تشكيل خواهد شد.

يكي از مسئولان ستاد تبليغاتي محمد مرسي گفت: انقلاب به پيروزي رسيده است و به هيچ وجه با احمد شفيق مذاكره نخواهيم كرد و او را نخواهيم پذيرفت.

وي افزود: اغلب اركان رژيم مبارك سرنگون شده اند و تنها برخي از شخصيت هاي اين رژيم مانده اند كه تلاش مي كنند تا مصر را به دوران قبل از انقلاب بازگردانند.

حمدين صباحي ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر نيز نتايج انتخابات را رد كرد و گفت: ما با نتايج اين انتخابات مخالفيم و مسئولان ستاد انتخاباتي ما شكايت هايي را ارائه و خواسته هايي قانوني مطرح كرده اند.

27-11:35

پربیننده ترین خبرها