رونمایی از جزئیات تازه پرونده اختلاس‌گر میلیاردی وزارت نفت / از رقم 200 میلیارد تومانی اختلاس تا ماجرای فرار به ترکیه

رونمایی از جزئیات تازه پرونده اختلاس‌گر میلیاردی وزارت نفت / از رقم 200 میلیارد تومانی اختلاس تا ماجرای فرار به ترکیه
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 08:58

خادمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آخرین پیگیری های اختلاس در وزارت نفت خبر داد.

العالم _ ایران / اقتصادی

هدایت الله خادمی در خصوص آخرین پیگیری های اختلاس در وزارت نفت، بیان داشت: اختلاس اخیر در زیر مجموعه وزارت نفت در دوران مدیرعامل جدید بخش اکتشاف رخ داده است و رقم این اختلاس حدود 200 میلیارد تومان است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه اختلاس توضیح داد: بخشی از اختلاس200 میلیارد تومانی از سوی کسانی که با شرکت اکتشاف کار می کردند و منابع مالی تحت ضمانتنامه تحول می دادند، صورت گرفته است.

بانک زودتر از وزارت نفت متوجه اختلاس شده است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بانک پیش از وزارت نفت متوجه اختلاس شده است ادامه داد: زمانی که بانک متوجه اختلاس شد، فرد اختلاس گر بلیط پرواز به ترکیه تهیه کرد و از کشور خارج شد.

اختلاس گر به ترکیه فرار کرد

وی گفت: بسیاری می گویند که اختلاس گر به کشورهای دیگر نیز فرار گرفته ، اما موضوع این است که از کشور خارج و مقصد اولیه او ترکیه بوده است.

خادمی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته اختلاف مالی شرکت اکتشاف اعلام شده بود، اظهار داشت: سازمان حسابرسی سال گذشته با بررسی حساب های مالی شرکت اکتشاف از اختلاف مالی این شرکت خبر داده بود اما اقدام به موقعی برای جلوگیری از چنین اختلاسی صورت نگرفته بود.

این نماینده مجلس گفت: اگر عزمی برای بازداشت و برگرداندن اختلاس گر باشد حتما این کار مانند برگرداندن شهرام جزایری انجام می شود، اما به نظر می رسد عزمی برای این کار وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محمود خاوری همچنان در کانادا و بدون هیچ فشاری زندگی می کند، اظهار داشت:  در واقع ما با اختلاس های بزرگ کاری نداریم اما در عوض با اختلاس های کوچک و ناچیز برخورد می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها